22 december 2005

Den där om 2005

My shitness, jag kommer som vanligt inte ihåg vad som egentligen hänt under året. Men, men, skriver redan nu vad som hänt under året, för jag har så mycket att göra att förhala det hela är bara bra!

Årets Bästa Dag: Min 25-årsdag (eller egentligen dagen innan). Satan i gatan, vad stressad jag var innan festen, satan i gatan en sån fest det blev, satan i gatan var full jag var, satan i gatan vad kul jag hade, satan i gatan var lycklig jag var och satan i gatan vad bakis jag blev!

Årets Glädje: När KKS (Katt Kommando Syd) ringde och frågade om jag kunde vara stödhem åt en kattmamma och hennes fyra bebisar.

Årets Sorg: Det tog slut mellan M och mig. Efter tre underbara år fick han för sig att jag kanske inte var den rätta för honom och att han kanske inte var den rätta för mig. Det har gjort så djävla, djävla ont, och jag vet inte hur jag överlevt.

Årets Besvikelse: M. Jag trodde att det skulle hålla för evigt. Nu vet jag inte längre. Frågan är om jag slutat tro på evig kärlek nu.

Årets Förändra Ditt Liv: Jag är singel. Jag vet inte hur man hånglar med killar längre!

Årets Vad Fan Sysslar Jag Med: Första U:et på en tenta.

Årets Kompisar: Linda. Söt-Linda i Stockholm. Efter en massa år träffades vi äntligen!

Årets Kärlek: Fem par katt-tassar sprang snabbt, snabbt över mitt lägenhetsgolv. De räddade mig i de mörkaste stunder.

Årets Dåliga Ovana: Duscha håret för sällan. Det gick bra när jag hade lyxschampo, nu har jag GeKås (Ullared) shampo och håret blir fett, utan att jag tänker på det.

Årets Stolthet: Jag är en stark, stark, stark kvinna!

Årets Irritation: Frisläppta jävla präst-Åke, som gjorde att min tro på det svenska rättssamhället åkte åt helvete.

Årets Prins: Min bror. Han har varit underbar.

Årets Prinsessa: Jag själv. Jag kämpar på för att älska mig själv mest, men det är svårt.

Årets drottning: Min mamma. Hon har varit nästan lika ledsen som jag, över M.

Årets Inte Klarar Mig Utan: Förutom levande ting: musik.

Årets Bästa Film: Crash. För jag minns bara den.

Årets Bästa Låt: "Mannen i den vita hatten" Kent. Den gick på repeat.

Årets Sämsta Jävla Låt: Jag vet faktiskt inte riktigt... Jag borde komma på någon, men det gör jag inte!

Årets Bästa Bok: "Lasermannen" av Gellert Tamas.

Årets Sysselsättning: Studier. I massor. På riktigt. Jag har börjat läsa det jag verkligen älskar: statsvetenskap.

Årets Resa: Kroatien. Gosh, så romantiskt det var!

Årets Snygging: Emiliana Torrini.

Årets Bästa Tv-program: Top Model. För att jag är mesig.

Årets Sport: Springa. Det finns två saker som får mig att känna mig riktigt fri: springa och resa.

Årets Bästa Mat: Pastan i Kroatien.

Årets Bästa Shopping: Min julklappshandling. Råkade nog shoppa upp 4000:- på julklappar till tre personer.

Årets Bästa Fest: Min 25-årsfest.

Årets Bästa Konsert: Laleh, för det är den enda jag varit på (tror jag).

Årets känsla: Kämpa, kämpa, kämpa!

Årets ojdå!: Jag gick ner åtta kilo. Bara sådär.

Så. Nu åkte jag till Skåne för att fira jul. Vi ses efter nyår igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, du är min årets kompis också!!