23 juni 2007

Den där om midsommarafton

Är sådär glad att fötterna sprätter och tipp-tippar och inte kan stå still i rulltrappan. Det är tjolahoppsan och titta, titta på mig! och vem skulle du helst ligga med i raden som åker på andra hållet? Han i brunt? Nej, inte han i brunt, ingen annan. Jag vill inte ligga med någon annan. Konstiga, märkliga känsla, hoppfallera. Hoppfallera!

Jag är inte gravid. När det var en dag kvar tills riktig panik så kom hon. Fröken röd. Jag och Stolte mannen slapp ta ett val som ingen av oss ville ta. Vi kan fortsätta knulla de där fantastiska knullen, där båda svettas och inte kan hålla oss tysta och han kan fortfarande stryka mig över ryggen och göra mig kåtare än jag någonsin varit.

Han ringer och är sådär full som man bara blir på midsommar och jag jobbar och lyssnar med ett halvt öra när hans kompis beskriver hur himla fin Stolte är och jag svarar att jag vet och Stolte pratar med mig och blir plötsligt sur på mig och skäller och jag ber honom lugna ner sig, men han lugnar inte ner sig och jag säger att ingen pratar med mig sådär och lägger på luren. Inte trampa på, inte säga sådär. Inte till mig, vägrar ta. Fötterna ändå glada, munnen bubbelbubbel och pratar spanskaspanska och munnen ler. För äntligen är jag där. Äntligen kan jag slänga på luren för det är jag som är viktigast i mitt liv.

Jag är inte gravid och jag är viktigast i mitt liv.

8 kommentarer:

sara sa...

vad skönt! det låter som att du har "hittat dig själv".

Jenny sa...

Ibland måste man kanske hitta någon annan för att finna sig själv och hitta hem. Men jag hoppas inte det, jag hoppas att jag hittade dit själv.

Å sa...

Yippey!

Hmm, kanske får fundera på ljudisolering...

Anonym sa...

Åh vad härligt att du är viktigast i ditt liv! Det gläder mig!

Anonym sa...

Ah, vad harligt det later. Och vikken tur att det inte var som du trodde att det var.

Anonym sa...

Grattis till intebarnet!

Jenny sa...

Tack, tack, happyhappy är vi här!

egoistiska egon sa...

klart du hittat till dig själv, fast kanske med hjälp av någon annan? så var det för mig. utan k hade jag inte hittat mig själv, men jag vägrar se det som att han hittade mig själv - jag hittade mig själv med hjälp av honom. och det är så jävla fint att inse.