01 augusti 2007

Den där om tjugifyratimmarsdejten

Jagklararinteavattinteskrivaomhonom!

Gah.

Jisses.

Rött ända ut i fingertopparna och det droppar känslor från alla vrår och jag torkar och torkar, men överallt där jag tittar och känner är det fluffigt och rosa och himmel och pannkaka och vi klarade av vår första tjugifyratimmarsdejt i måndagstisdags, när vi firade att jag klarat av att ha en vit vecka genom att supa oss fulla i parken och äta makrill, gräs över hela ryggen som borstades bort innan vi träffade hans vänner på Snotty och jag armbågade Fares på näsan. På vägen hem berättade han att vänner frågat om det var på allvar nu och jag frågade vad han hade sagt, men han ville inte svara. För så djävla irriterande är han, att han berättar att de frågat, men inte vad han svarat. Tog omvägar och ut på motorväg, körde runt och försökte villa bort mig när han svarade.

Tjugifyratimmarsdejt och hålla handen första gången ute på stan. Är ingen hålla handtjej. Och publikt? Oj. Det är förbannat jobbigt när killar tar ens hand och man måste låtsas klia sig på näsan, eller ta upp en cigarett för att slippa handen. Men min hand är hans att hållas. Med hans hand om min kan jag röka och bära väskan med samma hand.

På klippan dagen efter men du vill ju inte ha barn? Och jag log och svarade att nu är det annorlunda, det är ju bara när jag inte har pojkvän som jag låtsas som att jag inte vill. Kom på vad jag sagt och var tvungen att sätta mig med ryggen mot och rodna i några minuter. Pv-ordet. Spontanutkastat och jag som aldrig rodnar. Prat om att vi nu är vuxna, om Pride och om att Hammarby idag möter Malmö, på Söderstadion, och om ett av mina ex som spelar i Malmö.

En annan diskussion, som blev ganska het från min sida, där han erkände att han inte skulle bli lika upprörd om jag skulle ligga med en tjej som med en kille. Två olika grader på Helvetet. Jag blev sur och sa att det var en samhällssyn som nedvärderade lesbisk kärlek. Att två tjejer som är med varanda inte betyder lika mycket. Som om det bara skulle vara på skoj, inte allvar, inga kön, sånt som tjejer gör.

Och det här inlägget försvinner kanske snart, som de flesta andra om honom. Vill inte hänga ut honom här, för det känns inte rätt. Samtidigt som jag vill berätta för hela världen att nu har jag träffat den finaste som finns.

22 kommentarer:

Å sa...

Det lyste lång väg redan i lördags, bara du nämnde hans namn. Jag är så glad för din skull, bara så du vet!

Jenny sa...

Åh. Åh! Berättade för honom på fyllan att jag skulle sparka sönder knäskålarna på honom om han lämnade mig nu.

Hoppas du mår bra och fint.

Verbal Kint sa...

Synd om inlägget försvinner. Fint.

Man kan säga: "Jag älskar dig och behöver dig!" på många sätt. Men "sparka sönder knäskålarna på dig om du lämnar mig" var en ny variant för mig. ;)

Anonym sa...

Här måste jag hålla med din pojkvän. Om en tjej (eller flera) har sex med en annan tjej är det likvärdigt med att de går på café, shoppar, ser en bio eller vad som helst. Inte alls lika jobbigt som att hon ligger med en annan man. Det handlar inte om att nedvärdera kvinnlig kärlek, det handlar om en känslomässig reaktion hos en man. Allra helst vill man också vara med när det sker.

Chris sa...

äh kom igen finaste, våga gilla honom nu. hålla handen också. släpp garden innan det är för sent.

fast jag vet att du vet.

allsången på fredag? vi är där.

Anonym sa...

Åh.

Jenny sa...

Verbal kint: Ny variant för mig med, det kom bara. Är så charmig ibland.

Nattfjäril: Vrider mig lite vid ordet pojkvän, men okej. Och du är fångad i samhällssynen, fast i den som en fluga i spindelnät.

Christina: Men... så svårt!

Allsång redan? Minns i början av sommaren när vi pratade om den och det var tusentals dagar innan den skulle vara, så är den nu. Klart jag måste gå!

Jenny sa...

Och Bubbel: Mmmmm. Vi ses snart!

Anonym sa...

dina ord är mina ord just nu och pv-ordet och just det där att inte vilja skriva honom, men ändå inte kunna låta bli. precis så är det och jag har också blivit hålla handen-tjej fast jag tycker att det är obekvämt att inte kunna svänga på armarna som jag vill, egentligen. för egentligen behöver jag svängrum. ju.

sara sa...

njut, jenny, njut! håll handen, pussas offentligt och presentera honom som din pojkvän. det är nu det är som bäst ju!

egoistiska egon sa...

men åh vad fint skrivet. han skulle antagligen bli ännu mer kär i dig (om det nu går) om han läste det här.

S sa...

Nu blir jag glad. Fast jag är typ tröttas någonsin så ler jag lite när jag läser. Och så är det det där att du skriver som ingen annan.

Anonym sa...

Ah, finaste, finaste, finaste!
Njuuuuut!

Anonym sa...

*fnissar* Jag blir helt varm i magen.

Anonym sa...

nu ä ja iofs lite full, men ja ksnake fortfaranee ä den bästa du hånglat me..eller?+

Jenny sa...

Elin: Nick och precis! Konstigt att det känns som om man är speciell och attdet man känner kan bara man själv känna, så finnsdet någon som är precis likadan, precis nu.

Sara: Tack för att du påminner mig. Det ÄR som bäst just nu. Behövde det. Tack.

Anonym: Även om du anonymar så tror jag att jag vet vem du är. Och hur ska jag kunna svara på den där frågan och samtidigt hålla mig vän med alla sidor?

Ni andra fina: Jag skulle om jag fick läsa om mig själv. Sådär varm i magen. Och det är kul att dela med sig när det tas emot såhär.

martina sa...

åh här sitter ju jag och ler helt plötsligt tack vare dig. i love it.

Martin sa...

Bra inlägg. Ska följa din blogg.

Nu vill jag göra någon speciell glad!

Swede Hurt sa...

snart blir det fernet

det är pride
och jag är kär i en pojke
som jag tror jag skulle kunnat tänka mig att ligga med

läskigt

Jenny sa...

Härligt att jag sprider glädje.

Och ISAA: Snart måste det bli Fernet! Intresserad av pojken. Ringer ikväll!

Anonym sa...

Jag är mest nyfiken på vem av di blåe pågarna som har varit din?

Jenny sa...

Ani: Lite hemligt. Mycket berättar jag, men det här känns inte helt okej att lägga ut.