24 november 2008

Den där om de hemliga tandläkarklubbarna

Hej första riktiga lönen,

jag är ledsen men du kommer inte räcka till så mycket för idag på eftermiddagen så bokade jag tid hos tandläkare, frisör, optiker samt har en csn:are att betala. Jag kommer att jobba lite med metoden att köpa julklappar till mig själv och bara mig i år, de andra kan få min glädje och snygghet i mina nya glasögon, nya frisyr och fina tänder.

Tänder. Sånt tjafs! Hittade en bra tandläkare på internet, men de hade inte tagit emot nya pasienter på flera år. Vad är det för konstiga regler? De enda de tog emot var genom rekomendationer, om en familjemedlem gick till dem, som en hemlig klubb. Tandläkare två valde jag enbart på bilden på tandläkaren, den var så ful. Och han såg ut som en 90-tals... kille. Dit kunde jag inte heller gå, för de hade också en hemlig klubb. Nu ska jag gå till en som heter Susanna. Hur kul låter det?

Något som låter kul är svengelskan på mitt jobb. "Are you registered at the Arbetsförmedling? And how about the fack?"

3 kommentarer:

Chris sa...

eh va? bara på rekommendation? är de ett gym på stureplan eller?

jag kan rekommendera "min tjej" the very trevliga dentista på folkungagatan. hon heter också chris och berättade högljudda historier om sin grekiska pappa. de heter nåt med oral care...oral dreams... oral 4 u...? ska kolla upp om du är intresserad.

kärlek!

Anonym sa...

jag tycker i alla fall att susanna låter väldigt bra ;)

Jenny sa...

Susanna blir jättebra, men inte så exotiskt och hon lät inte lika gullig som Streplansläkarna, de hade fina tanter som svarade och kvittrade och gullade med mig, trots att jag inte kunde komma, medan Susanna mer lät lite sträng. Vill ha en snäll och kvittrig som förstår att jag är smårädd för tandstensborttagning!