24 november 2009

Den där om vad som sliter mitt hjärta i tusentals bitar

ett.) fortfarande: att flyktingar i P3:s dokumentär gjorde smörgåstårta i Irans flaggas mönster på öppet hus, men ingen kom och ville äta.

två.) i sista avsnittet av ER så sitter en man och väntar på att hans fru ska dö. Han berättar att de känt varandra sen de gick i sexan, att han varit kär i henne i sjuttitvå år och han har hår i öronen och hon ligger och hostar och det gör så djävla ont i mitt hjärta.

tre.)
Lennart har dött och Erik är ensam kvar. Vilket får mig att gråta en tår på jobbet, fast inte lika mycket som när jag läste artikeln om dem.

fyra.) alla dödsannonser jag läser på söndagarna. Förra söndagen var det en kille som var född typ -85 som hade dött och i dödsannonsen var en hälsning från hans systerbarn om att AIK hade tagit hem allsvenskan, fast det fick han inte vara med om.

Man skulle nästan kunna tro att jag är AIK:are.

4 kommentarer:

Sam sa...

Men det är du inte! Vilket vi är glada för =)

It´s all about me sa...

Livet är så jävla sorgligt!!

Jenny sa...

Nej, livet ären fest!

nån du inte känner sa...

har du en länk till p3-programmet? sånt tar i hjärtat.