18 oktober 2005

Den där om listan


Jag vill inte deppa ihop totalt över mig och M. För det hade varit jobbigt. Därför gjorde jag en lista. En lista över saker som är bra nu:

LISTAN ÖVER SAKER SOM ÄR BÄTTRE NU:
  1. Jag kan ha kissekatter nu, för jag har ingen allergisk pojkvän. Hey, jag har ingen pojkvän överhuvudtaget, men katter är nästan bättre!
  2. Jag får små, spontana presenter av vänner och en ny höstjacka av mamma.
  3. Alla är snälla, vänliga, blir inte sura och lägger huvudet på sne, tittar på mig med ledsen blick och frågar "hur eeeeee det, Jenny?!?" vilket är lite trevligt.
  4. Jag har börjat märka att mina kompisar verkligen bryr sig. Det visste jag ju innan med, men nu vet jag att de VERKLIGEN gör det.
  5. Jag kan sätta mig in i hur en sjuk person känner det. Minus smärtorna i kroppen och döden hängandes runt hörnet.
  6. Jag kan lägga på luren i örat på honom, behöver inte svara i telefon, eller på sms, msn eller icq. Han vet varför.
  7. Jag kan vara taskig mot honom och säga "far åt helvete" utan att få dåligt samvete. Det känns tvärtemot nästan lite bra.
  8. Jag kan klä mig fult, supa mig full och vara allmänt konstig, för mina vänner går bakom mig och viskar "hon har hjärtesorg" till de som stirrar.
  9. Jag klarade inte min första tenta, men kan nu skylla på att "amen, det var ju då när M och jag hade det lite jobbigt!"
  10. Jag kan gå i mjukisbyxor till föreläsningen klockan åtta i morgon, för hej, jag bryr mig inte, gör ni?
  11. Om M och jag kommer bli sams å så sen igen så kommer jag få ett grymt jagälskardigsåmycket-knull.
  12. och blir jag inte tillsammans med honom igen så kommer jag säkert få jättemycket jagärsånyförälskadidig-knull av någon annan läckerbit.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

välkommen till blogosfären! och om du vill undvika spamare som ovan, ställ in att alla som kommenterar måste kicka word verification. all the cool kids do it.

Anonym sa...

awesome :)