17 december 2010

Den där om avslutade kapitel

Saknar du Mexiko (sådär så att du känner att du vill flytta tillbaka, alltså) eller är det ett fint men avslutat kapitel i ditt liv?
- Colombialiv

Jag flyttade till Mexiko när jag mådde som sämst. Jag och mitt ex (M) hade gjort slut efter fyra år ihop. Jag visste inte riktigt vem jag var, vem jag skulle bli, plus att jag börjat må riktigt psykiskt dåligt, satt uppe hela nätterna och tittade ut genom fönstret och sprang varje morgon och gick ner tio kilo på några månader.

I Mexiko träffade jag människor som jag kunde vara precis vem som helst med. Jag valde att vara den som vågade göra allt. Jag var en som inte hade några gränser och som inte tackade nej. Jag skrattade. På riktigt. Och Mexico City passade mig just då så förbannat mycket. Jag lärde känna ett gäng människor (mexikaner) som var väldigt privilegierade, vilket ledde till att vi blev inbjudna till alla möjliga ställen. Jag levde ett helt annat liv än jag gjort tidigare.

Det livet är jag väldigt, väldigt glad över att ha levt. Det var en av de bästa tiderna jag haft. Jag åkte från Mexiko och mådde väldigt bra. Jag var säkrare i mig själv. Men det var en tid som jag behövde då. Nu skulle det inte funka. Jag vill visa Stolte mannen Mexiko. Främst huvudstaden, och allt jag varit med om där, men det kommer ju inte vara samma sak.

Men bo utomlands har vi pratat om. Blir det Mexico City blir jag jätteglad, jag älskar den staden. Blir det någon annanstans, bring it on!

Inga kommentarer: