17 december 2010

Den där om Törnblom

Har du bra självkänsla? Det känns nämligen så! Några tips på vad man kan göra när allt känns pissigt? Har läst din blogg i flera år och tycker verkligen om ditt sätt att skriva!
- Karin

Tack snälla, fina Karin!

Ja, jag har nog det. Bra självkänsla. Som så klart kan var djävligt pissig ibland om någon kritiserar mig. Men oftast: den är bra. Jag vet inte vad det beror på, men jag vet att jag kan och är duktig på mycket och det jag är intresserad av och det jag inte är duktig på (spela TP, skidåkning osv) vägrar jag göra. Ganska ofta utmanar jag mig själv att göra saker jag egentligen inte vågar eller orkar, för att se var mina gränser ligger. Jag har slutat röka, inte för att jag ville utan mest för att jag ville se om jag kunde, slutat med socker, slutat med salt, tränat spinningpass på 120 minuter - för att testa mig själv. Jag tycker att det är kul.

När allt känns pissigt - gör något åt det. Ofta är det något stort som är pissigt, men även något litet. Gör något åt det lilla, så är bara det storpissiga kvar. Jag är ingen Mia Törnblom och är glad över att inte vara det, men sånt här funkar på mig. Sen kan jag tillägga att mår man riktigt djävla dåligt så sök hjälp. Inte lönt att gå och må piss. Verkligen inte värt det.

Inga kommentarer: