05 april 2008

Den där om att jag trillade två gånger när jag gick till toaletten precis

Influensa.

Mina tankar hänger inte med när folk pratar med mig och jag svarar en milisekund försent, sådär som det blir när jag pratar med Finaste i Indien och man måste vänta på att det man sagt ska gå fram till henne. Ögonen hänger inte alls med dit jag tittar och jag blir yr, det är som om de är kvar där jag tittade sist. Det gör ont i hela kroppen och jag börjar gråta när pojkvän kliar mig på ryggen för det känns som om han ska slita av min hud.

Han, som alltid gör mat till mig, försöker laga mina favoriter (han är en sån där som gör egen bearnaise och som gröper ur körsbärstomaterna för att använda urgröpet till dressing), men jag kan bara äta två tuggor sen orkar jag inte mer.

Jag tar upp texter jag måste läsa för ett seminarie nästa vecka, men det går inte. Jag somnar med afyrat i handen och vaknar svettig och frusen och svär över att jag inte kan vara sjuk, det går inte, jag får inte.

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

krya på dig! influensa är skit.