24 maj 2010

Den där om drömmar

Det är konstigt det här med drömmar. Man drömmer och drömmer och tänker och planerar. Sen när den trillar ner i kaffekoppen framför en (eller okej, tekoppen för mig då) så blir det liksom. Okej. Bara så där, med en punkt, inte okej! med åttiotalsutropstecken bakom. Och man är inte ens säker på om man verkligen kan och vill och va? jag vet inte riktigt om det är rätt tid, hur gör vi med det där? och med det andra?

Stolte mannen har blivit erbjuden jobb i London.

10 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Oj. När? Hur?

Jenny sa...

Well... vi vet typ ingenting just nu, men det är chef på någe vis.

minahistorier sa...

det är aldrig rätt tid för nånting om man grubblar för mycket. go for it!

bubbelbubbel sa...

Oj då. Men ja! Nu är väl bra läge? Särskilt i komibination med det andra. Det funkar väl. Eller?

inte skyldig sa...

men hjälp! låter ju jättekul! men förstår om det känns knepigt för dig, rent logistiskt. vill du åka?

Jenny sa...

Vill jag åka? Känns som om jag gjort London. Hade de sagt Varmt land, så hade jag hoppat på första bästa plan (om det varit i december). Vi får se hur allt passar med bröllop och smekmånad och allt det där. Jag vet inte vad jag vill.

Haren sa...

Men kul ändå! Att möjligheten finns och kanske Varmt land kommer senare. Jag är inställd på att vi ska bo i London om några år, samtidigt som jag inte alls vet om jag faktiskt vill det.

Underlandet sa...

Oj, men spännande!
Fråga 1: Vad vill Stolte Mannen?
Fråga 2: Är det tillsvidare eller ett tillfälligt jobb?
Fråga 3: När skulle det börja isåfall och vad skulle hända med dig och ditt jobb här (som väl är rätt bra också)?

KK sa...

Vad spännande, ser fram emot att läsa vad ni bestämmer er för!

Jenny sa...

1. Han vill!
2. Tillsvidare
3. Vet icke!

Lovar att uppdatera så snart jag vet mer!