13 november 2008

Den där om lusten

Haren skriver om den där olustiga olusten och jag kan inte annat än att nicka igenkännande.

Rädslan för att en dag tappa lusten, inte orka, vilja, ta sig tid till att hitta snårvägen tillbaka till att ha lust. Att ha redan?ordet studsande i huvudet, att skämmas för att inte ha lust till den man älskar, skräcken för att inte bli omtyckt därför, räknandet: var det verkligen en vecka sedan?

Att han ska tappa lusten för en. Att han ska tycka att man har gått upp för många sambokilon. Att det blir vardagssex, tråksex, alltid samma, från samma håll, tänka på annat. Att han ska vända ryggen till medan man ligger där våt i fittan och med bränntårar innanför ögonen.

Att man själv så gärna vill behaga honom, viska att man har ont i huvudet, han tränger in ändå och det bränner i både underliv och ögonvrå. Att det ska ha gått etttvå år och det alltid blir samma, fredagkväll: komma hem, beställa hämtmat, kolla Idol, titta menande mot sängen och sen fredagsknulla och undra om grannen gör samma sak i rummet bredvid.

Så gärna vilja, och tänka imorgon, men veta att imorgon kommer man skylla på något annat. Googla lustförhöjande och köpa nya underkläder, som han inte ser. Låta bli att ta på sig trosorna och gnida sig mot honom på dansgolvet en lördagskväll, när han blir för full för att få upp den inne på toan.

Oroa sig så mycket för att tappa lusten att man har glömt bort lusten. Därför piskar jag mig själv varje gång jag tänkt säga nej. Tänker att det är som att ta sig till gymmet ibland: man orkar inte varje dag, men man måste, för helt plötsligt har det gått en månad och man har inte använt det där träningskortet som kostade så djävla mycket.

10 kommentarer:

egoistiska egon sa...

så blir det skräck för skräcken, att skräcken ska förstöra allt. precis som du skriver. ett jävla ekorrhjul.

Jenny sa...

Jag vet. Kanske inget man pratar om heller, så går de kanske med samma skräck...

Anonym sa...

Vaddå finns det piller att få? För tjejer? Vad?

Anonym sa...

<3 sånt här som du skriver som gör mig alldeles varm i hjärtat.

Anonym sa...

Ja, du har så rätt i det du skriver. Ja, helt enkelt.

Jenny sa...

Det där med piller vet jag faktiskt inte om det funkar, men jag vet att det finns på min lokala sexleksaksshop. Kanske borde kolla upp det.

Anonym sa...

Det blå pillret V har inte indikation för kvinnor iaf. Jag har testat, det funkar väl knappt heller. Asså. I livet ibland orkar man mindre och ibland mer. Det betyder inte att någonting är fel eller dåligt. Ibland behöver man bara vänta in sig själv och rätt situation. Och inse att de allra flesta inte kommer ha sex 3 ggr om dagen, eller i veckan för den delen, under resten av livet. Och bli vän med det faktumet (heter det så?). Acceptera och göra det bra. Äsch, så dumt. Gå inte omkring och var rädd, varje dag har nog med sina egna sorger.
Kram
dr L

Tillsammans-bloggen sa...

Du har så bra vinkar och detaljer. Puss

Tess sa...

Jag är nog redan där..eller i omgångar iaf.. :S
Det där blå pillret har jag väl inte så värst mycket gott att säga om förutom att JÄKLAR vilket praktstånd det ger! Lusten är tydligen inte högre enligt min pojke iaf..

Anonym sa...

heja tjejer! leta rätt på, och testa, alla piller ni finna kan! det vore förskräckligt att vara för trött för att vara sextillgänglig, då kanske killen snart drar vidare till en kåtare tjej! sunt tänk!
herregud, kolla omkring er och lyssna på de ärliga vänner ni har som haft längre förhållanden. alla vet att sånt där går upp och ner, som det mesta gör i lvet. ibland har man mer lust, ibland mindre. har man tur kan ens egna lust ge den andre lite mer, så smittar det liksom av sig lite. ibland får man anstränga sig, som jenny sa, jämförelsen med träningskortet. men sluta med sexhysterin!!! tror ni killar går runt och har lika mkt ångest över att bli lämnade om de inte har ork att knulla stup i ett?!det är inte bara tjejer som är trötta och inte alltid vill eller orkar.