07 november 2008

Den där om masterplanen

Titta vad jag har köpt till dina föräldrar ivrigpratar han och snurrar upp en anonympåse. Inuti ligger en liten tavla med en bild över Stockholm. Jag höjer på ett ögonbryn och tittar upp mot hans iver. Fyfaen vad ful! måste jag utbrista mitt på Götgatan. Han nickar medhållande. Jag vet, den ska jag ge till dina föräldrar!.

Så berättar han sin masterplan. Mina föräldrar städar väldigt sällan föräldrarhemmet, han ska ställa den i vardagsrumshyllan, den bruna i trä med nittitalets vitrinskåp och finservisen i. Sen ska vi kolla hur lång tid det tar innan de märker den. Jag skrattar mot honom och gissar på framåt jul alternativt om ex antal år när våra barn kommer att vara fem och ta den ur skåpet och fråga mormor om hon inte kan få den, varpå mormor svarar att var har du hittat den?

Det har nu gått en vecka och vi har ännu inte hört något om någon tallrik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

förlåt min tråkighet, men jag måste nu: det heter FÖRÄLDRAHEM!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

förlåt min tråkighet, men jag måste nu: det heter FÖRÄLDRAHEM!!!!!!!!!!!!!!!

varjehjartslag sa...

Det här är så himla kul!
Och jag hoppas att du meddelar oss när de har hittat och sagt något om den fina tavlan?

Jenny sa...

FÖRÄDRAHEM!!!!!!! Got it!

Självklart hojtar jag om något händer. Ångrar lite att jag inte tog kort på den.