02 juli 2012

Den där om kulturmånad juni


Juni är redan slut, hörrni. Den som skulle vara solig och fin för att jag föräldrajobbar. Den blev mest regnig. Nu börjar mina två favoritmånader på året: juli och augusti. Då jävlar! I juni har jag mest gått runt i en tröttdimma, inte läst, inte lyssnat på musik. Den här listan blir alltså tråkig som fan. Nu drar jag på semester: en och en halv vecka hos mina föräldrar i Skåne. Jag tänker mig sovmorgon och läsaläsaläsa. Kommer ta med mig överdrivet mycket att läsa. Jag tänker Zlatanboken. Jag tänker på min bokklubbsbok. Jag tänker läsa om blinda mördare. Oj, vad jag tänker! 

Bästa låten: Jag har åter igen lyssnat på Jonathan Johansson. Underbara Ingenting stort samt Centrum. Centrum kan eventuellt bli den låt jag lyssnat mest på under 2012 när 2012 är slut.


Låten jag lyssnat mest på: Vipp-på-rumpan-affär. Och en massa med Evert Taube.

Böcker jag läst: Buhu! INGENTING! Bara sista delen i Hungerspelstriologin. Det är väldigt, väldigt, väldigt lite för att vara mig.


Bloggande: Juni var stora ledsna kärleksdödsmånaden. Nostalgifabriken. Nippertippa. Mina bestyr. Jag tänker på er alla!


Sen undrar denna Instagramtossiga tjej vem man/kvinna egentligen ska följa där. Vem är er favorit?

Tv: Girls, älskar som alla andra. Den där Adam påminner så jävla mycket om killarna jag dejtade när jag var tjugo. Och runt tjugosex. Därför lite kär i Adam.Kollade även på första avsnittet av Spung och upptäckte att en av Stolte mannens kompisar spelar en av huvudrollerna. Jag frågade honom och han log världens jag mötte Lassie-leende och berättade att de två bodde ihop när serien spelades in. Inga problem att få ligga back then, alltså. Om man jämför med tröttmamman som inte släpper till.

Film: Jag har filmer jag vill se. Hungerspelen till exempel. Väntar på att den ska gå att laddas ner komma på dvd. Annars ser jag inte film. Jo! Har ju varit på bio med min karl, när mina föräldrar var barnvakt. Har inte varit på bio på kanske tre år. Mina biocheckar hade gått ut. Såg Prometheus som var kass. Så himla många lösa trådar som lämnades hängande. Men! jag fick popcorn och sitta still och slapp jaga en krypande bebis.

Juni, ingen vidare kulturmånad trots regnet.

10 kommentarer:

Sara sa...

Snälla säg att det är Melas han känner!

It's all gonna be fine sa...

Tack för länk!

Och om instagram: följ tonydetroit

Kom igen nu juli, upp till bevis!

Jenny sa...

Nix, inte Melas. Och tonydetroit ska jag kolla in!

Katta Kvack sa...

Alltså, vipp-på-rumpan-affär går varm här hemma. Edster ÄLSKAR den.

Anonym sa...

Hur?? tittade du på första avsnittet av spung?

nippertippa sa...

<3 <3 <3

Jenny sa...

Katta: Fimpen också!

Ano: Va?

Nippertippa: <3

RockPaperScissorLizardSpock sa...

Den här tröttmamman släpper inte heller till #tackförattduskrevdet

ana sa...

Undrade bara var du hittade spungavsnitten? Drömmer om att se om serien :)

Anonym sa...

Spung ligger på pirate bay...