31 juli 2012

Den där om att inte behöva flytta från sina vänner

Vi sitter på en uteservering och en av mina bästa kompisar visar ett e-mail som hon har fått. Kolla! Alltså, det är ju bara på låtsas och skoj, men ändå. Så blir det som bara var skoj mer på allvar och på vår gemensamma chatt på Facebook berättar hon att hon har fått jobbet. Hon ska flytta från oss. Och samtidigt som det är klart att hon ska göra det så... hon lämnar mig. 

Många av mina vänner flyttar från mig. Det senaste året är det två som flyttat utomlands och en som flyttat till annan stad inom Sverige. Det brukar vara jag som lämnar, som bor någon annanstans ett tag. Är otålig och vill bort. Och den där flytten till landet, långt från asfalten som vi sagt att vi ska göra kommer lite, lite närmare. Känns lite, lite lättare. 

1 kommentar:

inte skyldig sa...

Neje! Du ger mig tårar i ögonen nu. Jag ska måhända flytta till ett annat land ett litet tag. Men jag ska inte flytta från dig. Jag ska inte lämna dig. Det är precis detta som gör det så svårt. <3