01 augusti 2012

Den där om kultur i juli


Mina kulturmånader går bara mer och mer utför. Jag tänker att det ska bli bättre när jag börjar jobba. Jag vet inte riktigt hur, eftersom jag går till mitt jobb och inte kan läsa på tunnelbanan, men kanske blir en sån där tråkig som sätter mig i ett hörn på lunchen och läser?

Bästa låten: Eh. Nej, har nog inte lyssnat på någon musik alls den här juli. Det är ju sorgligt.

Låten jag lyssnat mest på: Anydaynow delade sin New York-lista. Det är typ så långt jag kommit i mitt lyssnande. Och Linnéa tipsade om Trampled by Turtles. Det är tur att jag har er, så jag får in lite musik i mitt liv.

Böcker jag läst/läser: Tegelstenarna American Gods av  Neil Gaiman och The blind assassin av Margaret Atwood. Samt lite tunnare Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper.

Tidningar jag läst: Artikeln om Colombialiv och hennes familj i tidningen Mama. Sen prenumererar jag på Vi Läser, så den hann jag titta i innan Fimpen tuggade sönder den. 

Tv: Såg en fin dokumentär om Sverker Åström. Annars maratonkollar vi på Top Chef Masters, säsong tre.

Radio: Sommarpratarna. Följde med ganska slaviskt i juni, sen tappade jag det någonstans vid Babel-Daniel.

Film: Due Date. Lite så där småroligt, när hjärnan är uppanvänd för dagen.

Bloggande: Störst i juli är att fina Stambyte äntligen kommit ut ur gravidgarderoben! 

Inga kommentarer: