22 februari 2013

Den där om fredag

Vi sitter hos vår jobbpsykolog, dit vi går i grupp för att prata av oss för att vi ibland har så svåra fall att det går runt i hjärnan. Min kollega gråter och jag är trött så trött Fimpen har hostat nästan hela natten och hos läkaren tidigare på dagen så trodde de att han hade lunginflammation som senare visade sig vara förkylningsastma och nu har en liten andningsmask som han ska andas i. 

Min kollega gråter i stolen bredvid mig för att elva personer ska sägas upp på vårt företag. En sjättedel. Jag, som sagt till alla att jag inte tänker söka något nytt jobb på minst två år, har redan börjat flirta med andra företag fast att jag egentligen inte orkar. 

Min kollega frågar om jag förberett något till mötet vi ska hålla med 70 arbetslösa på onsdag och jag skakar på huvudet. , svarar jag. Nu ska jag fan ha helg!

4 kommentarer:

Suzan sa...

Så rätt! Ta helg!

Cim sa...

Oj! Tungt. Hoppas helgen har kommit med vila och återhämtning.

Jenny sa...

Varför är alltid helgens dagar mycket kortare än veckans?

Colombialiv sa...

Nej! Hoppas hoppas du får ha kvar ditt jobb!