20 april 2013

Den där om välling i soffan

Vår lägenhet är misshandlad just nu. Jag torkar välling ur soffan och gräver fram smörgåsar under den. Trampar i kladd och smulor. Svär och inne i huvudet-gormar. En liten Fimpen som går fram som en bulldozer tillsammans med tanken att vi snart kommer att flytta till större gör att det liksom vilar en känsla av äh, fuck it! över det här boendet. 

Drömhuset blev inte vårt. Inte någon annans heller. Säljaren ville ha 1,5 miljoner mer än området den såldes i (och nästan två miljoner mer än han köpte det för i februari 2012). Vi la ett bud som han tackade nej till och så är det med det. 

Så i väntan på större torkar jag välling och drömmer om den här postern och de här kuddarna.

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej.

Jag bor i drömboendet - men bor ändå med välling och smörgåskladd. Det där med att jobba, ha barn, pendla, städa, handla, fixa, laga, jobba, VILA, darn, det går inte ihop sig.

*mår rätt så bra ändå*

Jenny sa...

Amne jag vet. Men jag väljer att tro att det är så, så har jag något att skylla på.

Colombialiv sa...

Så himla synd på drömhuset! Hoppas det kommer ett nytt snart!