04 januari 2008

Den där om att lipsilla

Jag har blivit en djävla lipsill. Tidigare var jag tuff och sådär äh, jag gråter aldrig, har inte gråtit på kanske tre år! Men nu... lipsill! Jag fattar inte var det kommer från, det är som om en fördämning har öppnats. Jag är liksom tjejen som aldrig gråter, som svär. Tjejen som är heltorr på begravningar och bröllop.



Det här är vad jag har gråtit åt den här veckan:
  • Att min uppsats blir skitdålig.
  • Att okej, man tycker alltid att ens uppsats är skitdålig, för att man är så inne i det, men min pojkvän tycker inte heller att den riktigt håller måttet. När jag säger att den (uppsatsen, den går under arbetsnamnet "Bajset") känns som en mellanstadieuppsats, så håller han med. Eller det skulle han nog inte riktigt våga, det är mer så att han inte INTE håller med.
  • Att min handledare, min nya, inte svarar på mina mail.
  • Att min handledare, min gamla, inte svarar på mina mail.
  • Att Jane och Edward fick varandra tillslut, trots att hon kommer att få vara hans djävla unga sjuksyrra tills han dör.
  • Att en av mina närmaste vänner satt ensam på nyår.
  • Att min pojkvän tycker om mig så mycket.
  • Att det står en julgran på Globen, det är fint.
  • Att hundarna gråter när de blir räddade undan en storm på Animal Planet.
  • Att flyktingar i P3:s dokumentär gjorde smörgåstårta i Irans flaggas mönster på öppet hus, men ingen kom och ville äta.
  • Att jag saknar Finaste, som är i Indien.
  • Att jag fick veta vad jag druckit på nyår (två liter finvin, sex flasköl, en cider med glitter, två och en halv champagneflaskor och konstiga drinkar).
  • Nu, när jag sa till pojkvännen att jag gillade honom extra idag, för att jag varit så borta hela veckan, stressad och bajsig. Han svarade jag vet, men jag förstår. Och alltså, jag gråter inte åt att han förstår utan för att jag faktiskt varit bajsjobbig. Fan för att ha en pojkvän som är ärlig.

7 kommentarer:

k sa...

Ååh, men jag också! Aldrig gråts det så mycket som när jag är riktigt jävla kär. Det är väl så, när någon letat sig under huden är det svårt med allt vad fasad heter.

Men det helar, även om man blir förbannad på sin egen näsduksinstabilitet. (Fast jag snyter mig mest i tröjärmen. Hans alltså.)

Elin sa...

ja jag håller med k. tror också det handlar om det.
men "Att flyktingar i P3:s dokumentär gjorde smörgåstårta i Irans flaggas mönster på öppet hus, men ingen kom och ville äta."
vad för dokumentär? jag började spontangråta åt bara den meningen. trots att jag varken har ärlig pojkvän eller är det minsta kär.

RvT sa...

Om jag hade vetat om den där tårtan hade jag käkat upp hela! Fy så hemskt.

S sa...

Jag också, men något måste ha gått snett för på sista tiden har jag gråtit bl.a. när en av hjätarna i den där hjältegalan på trean fick en utbildning på Björn Axén som pris och igår började jag gråta i sconesfrukosten för att Astrid Lindgrens Emil kämpade så i snön för att hjälpa Alfred till Mariannelund.

Och det där med tårtan är ju för hemskt sorgligt.

Anonym sa...

kankse är det för att det är måndag morgon men jag kände också hur ögonen tårades åt meningen om smörgåstårtan.

Jenny sa...

Ja, smörgåstårtan var riktigt hemskt! Satt på jobb och snorade.

j sa...

åh. jag också. har gått o blivit värsta lipsillen. men vad tusan, känslor är vackert!