13 januari 2008

Den där om vardag

Jag lämnar in henne en timme innan deadline. Pussar henne på framsidan och vågar inte titta genom en sista gång på tunnelbanan hem. Pojkvän ringer, sänder pussar genom telefonluren och berättar att vi är inbjudna till min lillebror och lillebrors tyska flickvän, som precis flyttat till Stockholm, på kvällen. Vitt vin och räkor. 1976: välkommen tillbaka!

Jag somnar i sängen med min bok, vaknar av att pojkvän pussar mig på pannan, vid sex. Hela dagen, ända sen jag lämnade in henne har varit ett enda antiklimat. Jag väntar och väntar, men det kommer inte.

På fredagen städar jag hela lägenheten, undan med alla spår av uppsats, och får reda på att jag kommit in på mitt förstahandsval till våren. Blir gladare av det än av att ha lämnat in uppsats. Pojkvän kommer hem, vi tittar på hela säsong ett av Californication, blir extremkåta av alla nakenhet och fredagsknullar.

En lugn djävla heldjävel. Inga pengar och de pengar som finns sparas till Indien. Indienomenvecka. Pojkvän vänder sig om i sängen lördagkväll och frågar du, baby, tänk att vi ligger här en lördagnatt, det hade du inte kunnat tro för ett år sedan, va? Jag ler och klappar honom över håret. För nu är jag extremt djävla överlycklig. Vinrusig. Inlämnad. På väg. Kär. Och imorgon, måndag, ska jag börja äta fem frukter om dagen.

5 kommentarer:

Greenchili sa...

F* vad härligt att du kom in på förstahandsvalet!!!

Liiite sotis på att du ska till Indien - själv får jag nöja mig med såndär föräldrarmedbarn-semester och bamseklubben. Jaja :)

Haren sa...

vad fint det låter. lycklig alltså.

Anonym sa...

Alltså det där antiklimaxet efter uppsatsinlämning är fan det värsta jag vet. Varför blir det alltid så?

Jag har just hittat hit, och läste ditt bh-inlägg du skrev för ett tag sen. Tycker det är svinsvårt att hitta bra bh:ar och överväger att pröva den dyra vägen. Var handlade du? (för du bor i stockholm va?) Och hur hemskt dyrt var det egentligen? Jag vågar knappt gå in, känns som man måste handla om man väl tagit sig in, och definitivt om man börjar prova.

/a

Anonym sa...

jag vill också fredagsknulla.

Jenny sa...

Anonym: Handlade i en affär på Götgatan, slutet av Götgatsbacken, söderut. De var vänliga, mammiga och lite elaka på samma gång, men det var nog mest för att jag var nervös. Tror att jag provade bh:ar som låg mellan 300-1000. Måste ha en till! Och gör det - du kommer inte att ångra dig!