11 februari 2008

Den där om musiken

Alltså, skitkul: hemma och magsjuk! Tänkte skriva något vackert om hur pojkvän kom och hämtade mig på Arlanda med ballonger, eller om flickan som tryckte kinden mot taxirutan när vi stod i bilkö i Mumbai, eller hur Finaste följde mig till taxin i Goa, men jag måste använda mina hjärnceller till att hålla mig vaken och inte spy, så istället får ni den musik jag lyssnade på när jag åkte nattbuss mellan här och där och dit (och oj, jag hatar att göra sånt här -kritiken, kritiken! Men jag älskar när andra gör det, så nu skiter vi i kritiken, kritiken! och kör på ändå).

Antony and the Johnsons - I fell in love with a dead boy
Jenny Owen Youngs - Fuck was I
Kate Nash - Birds
Angus & Julia Stone - Hollywood
Janis Joplin - Maybe
SoKo - I'll kill her
Anna Järvinen - Kom hem
The Mary Onettes - Still
Moto Boy - Young love
Vampire Weekend - Mansard Roof

Och så mycket mer, men nu måste jag springa och bajsa!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fyra av mina favoritlåtar på listan. De andra har jag aldrig hört talas om, kanske värt att kolla upp.

Greenchili sa...

Bättre magsjuk när man kommit hem, än magsjuk i Goa :)

Anonym sa...

Välkommen hem darling!

Daniel Storey sa...

Läckert! Hoppas resan var super och tack för musiken. Ett par nyheter som ska utforskas!

Anonym sa...

Yeye! Nu har musiken forflyttats till Melbourne och jobbet och jag njuter. Tack!

hoppas du mar battre snart forresten!

Kate sa...

Usch..men så länge du har tillräckligt med soft toapapper så hoppas jag att det "löser" sig för dig.
Hmm..att det går över that is. :D
Ska lyssna på dina låtar nu, mycket trevligt!

Anonym sa...

välkommen hem! magsjukan från indien kommer väl som ett brev på posten!? hoppas går över snart och att du haft det bra ändå (fast det kan man väl räkna med...)

stor kram!
L

Anonym sa...

Valkommen hem! Du har varit saknad!

Jenny sa...

Tack alla! Har nu besökt doktorn och tagit alla möjliga tester, hoppas att kunna vardaga så snart som möjligt igen!

Jenny sa...

Jisses, vad jag låter käck, hatar att vara tjejkäck.