20 maj 2008

Den där om bussdjäveln

Precis när jag påstår i mina kommentarer att jag inte tycker att det är så farligt att cykla i Stockholm så är det en bussdjävel som kör på mig när jag är på väg till träningen. Okej, han kanske inte direkt kör på mig men hade det stått en tant på trottoaren och tittat på hade hon nog blivit skiträdd. Jag blev mest arg och sparkade på bussdjäveln.

Förloppet kan ses ovan, även om det inte är så tydligt, för jag har bråttom, måste hinna duscha innan jag ska på tjejdejt. Hade jag inte nitbromsat så hade jag varit ganska mycket mos idag, bara för att SL måste hålla sina tider. Tack för det bussdjävel nummer två, på Nytorgsgatan, på väg söderut, vid kvart i fem.

Obs: det till höger om cykeln är trottoaren.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade inte blivit mos. Du är hård, se bara hur bussen viker sig runt dig på bild 3.

Anonym sa...

Hahahaha, vilken helt fantastisk bildbeskrivning av forloppet!

Jenny sa...

Erik: sant!

Underlandet: well, tack! Blev lite stressad, men vad gör man inte för att få utlopp för sina känslor?

RvT sa...

Jag är mycket glad att du är så hård som erik säger (haha!), att du har hjälm (även om den sitter högt) och att du hann till vår trevliga dejt!

Anonym sa...

Det ser ut som om du cyklade baklänges :)
Hoppas bussen fick ont där du sparkade!
För övrigt håller jag med talaren/skrivaren/gravidaren ovan. / Maza

Anna sa...

oj! men haha, min första association till bilderna var "så-här-stoppar-man-in-tampongen-beskrivning".

Jenny sa...

Panso: En sån hade jag nog behövt första gången jag stoppade in en. Tror jag blev av med mödomshinnan, trots att jag ridit i sex år redan.

egoistiska egon sa...

haha, FANTASTISK illustration.