29 maj 2008

Den där om Jenny i punktform

Punktform har blivit mitt nya sätt att kommunicera här och jag gillar det inte så mycket, men det är bättre än ingenting.

* Förra veckan lurade jag en ny kille på jobb att jag slutade tidigare än jag skulle, för att inte karma skulle bita mig i rumpan var jag tvungen att snabbt hitta någon godgrej att göra. Denna godgrej kom i helgen, när jag blev snuvad på 3oo kronor, vilket en kille på Götgatan lurade till sig då han sa att han blivit rånad och inte kom hem till Västerås. Jag gav honom pengar och han lovade att ge tillbaka. Skönt att karmagrejen inte bet hårdare än så, men det var ändå ganska hårt för...

* 35oo kronor i CSfuckingN och räkningar för 67oo.

* Förra helgen ringde en gemensam kompis till mig och Stolte mannen till mig och sa att hon skulle komma upp till Stockholm. Sist hon var här uppe hade hon och Stolte mannen sex (innan mig). Hon ville att jag skulle hälsa till honom att hon ringt, när jag inte kunde träffa henne. Då mådde jag fysiskt illa och sa inget till Stolte mannen förrän ganska långt senare. Jag kommer inte kunna skydda vare sig honom eller mig från sådant hela våra liv och det gör så djävla ont.

* Alicia Erian är en finfin författare.

* Jag har börjat springa på morgonen, INNAN jobb. Mycket stolt över mig själv.

* Om nio dagar är jag färdigutbildad. Det skrämmer mig mer än något gjort på mycket länge.

8 kommentarer:

Kvartsliv sa...

Usch! De där gamla personerna som fanns där innan. Ångest! Det är nog bara att försöka släppa kontrollen och LIIIIITA. Lita på den man är ihop med att man från och med nu är den enda för alltid.

Anonym sa...

Månne var västeråsmannen, kort, håret var mörkt och lockigt, och han hade alldeles för vita tänder? Om du vill claima tillbaka dina pengar så brukar han springa omkring på fridhemsplans tunnelbanestation i för stora solglasögon, stenhög, sena kvällar, och skråla för allmänheten med sina hörploppar djupt intryckta i öronen.

Han hittas också på västra skogens tunnelbanestation (där gav jag honom trettio buck). Dock så skulle jag inte hoppas på alltför mycket, han tillhör nämligen en romerfamilj som inte lever på den smala sidan av lagen.

Chris sa...

vad fräckt! vilken snubbe! men vet du raring, jag tycker nog ändå att du ska klappa dig själv på axeln för att du inte var hård och kall och bara skrattade åt honom utan faktiskt vågade tro på och låna ut 300 pix.

om nio dagar är du min idol!

kram

Anonym sa...

åh, var med om en mkt liknande sak häromdan på centralen i göteborg. dock var det jag gav henne så mycket att jag inte vågar säga hur mycket. det värsta var att jag visste att hon lurade mig, men jag kunde inte säga nej ändå. pengarna fick jag förstås aldrig igen. ha det gott!

Anonym sa...

Alla har en sexuell historia och ibland kan det vara skitjobbigt. Inte minst när gemensamma vänner är inblandade. av detta har jag egen erfarenhet.
ändå har jag ilte svårt att förstå. exakt vad, jenny är det du försöker skydda dig och mannen ifrån?

Anonym sa...

2 dar kvar....grattis, grattis :)

Jenny sa...

Anonym ett: nix, tyvärr inte, han var visserligen kort och mörkhårig, men hade kort hår. Och sen var han homosexuell. Det är allt jag vet om honom. Det där med homosexualitet tar jag på att han kramade mig, men inte försökte gnugga sig mot mina bröst.

Anonym två: Smärta. Så klart. Och jo, det är ju svårt och allt det där och leva i en liten bubbla går inte, men ibland kommer det för nära.

Anonym sa...

Well, du gav säkert pengarna av samma skäl som jag gav de slantar som fanns i min plånbok. Tänk om det var så att personen blivit rånad och behövde åka hem :-)