27 maj 2008

Den där om den bästa sommaren

Jag ser henne komma gående på gatan och jag snabbar på stegen. På ryggen har hon monsterryggsäcken och i handen världens största väska. Hon trillar in i famnen på mig och flåsar mig i örat. Jag skrattar och äntligen!

Hela sommaren har vi på oss, innan hon flyttar tillbaka till Indien igen. Hon ska bo i min lägenhet och jobba på mitt jobb. Ta alla pass jag inte vill ha, leda mig hem när jag är för full, påminna mig om att ta med min lunchlåda. Min Finaste.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar Indien fast jag bara varit där en gång! :P Vad gör din vän där. Jobbar pluggar? =) ( suktar efter värmen å längtar mig bort )

Jenny sa...

Hon tränar, utbildas och lär ut yoga. Och går en massa konstiga kurser, bla i att lära sig dö harmoniskt.

Haren sa...

Bästa vänner är det allra bästa som finns. och ibland är det nästan mysigt att vara ifrån varandra bara för att det bästa som finns är att få ses igen.

Anonym sa...

lära sig att dö harmoniskt! och det finns en kurs! fantastiskt.
finns den bara i indien?