08 november 2012

Den där om mina favoritkaraktärer

Mina tio fiktiva favoritkaraktärer:

 1.) Rhett Butler i Gone with the wind.
2.) Scout i Too kill a mockingbird.
3.) Alice i The L-word.
4.) Guido Orefice i La vita è bella.
5.) Ariel i Lilla sjöjungfrun (Disneyfilmen har jag inte sett sedan jag var liten, den är säkert skitdålig och inte alls fint genustänkande, men oj som jag gillade Ariel när jag var runt sju).
6.) Nästan alla i Downton Abbey.
7.) Massor av olika gudar som är kick ass.
8.) Ronja Rövardotter.
9.) Fimpen
10.) Stolte mannen.

1 kommentar:

Aina sa...

Åh, Alice! Hade lite glömt L-world och fick nu ett längt till att de om alltihop! Förresten tänkte jag tipsa dig om min egen blogg. Du är lite bloggen som har fått mig att läsa bloggar och jag gillar din så himla mycket. Den har nog varit helt nödvändig för att jag skulle våga starta en egen. Min handlar om mat, fast ganska opretantiöst. Läs gärna!