27 mars 2008

Den där om kaffe

Han vaknade av ingenting handen på hennes bröst, mjuk och varm rundning passade i hans hand: perfekt! Det var som om hennes bröst formats efter hans hand och inte tvärtom, som om det liksom gled in mellan fingrarna, som något lösare än hud. Han hade bröstvårtan mellan pek- och långfinger, hennes andetag högre upp hördes. Han lättade med handen från bröstet och blåste på det såg små fjun, som längst ner på en fjäder, ställa sig upp, giva akt för honom.

Ljuset sipprade inte in från utanför: det trängde sig in armbågade sig fram visade att det var starkare än mörkret. Han slickade sig runt munnen kände skäggets strävhet mot tungspetsen bet tag i underläppen och undrade varför han alltid vaknade av ingenting.

Hon utbredd på madrassen bredvid honom ett ben utanför ett innanför. Täcket. Köpt på Ikea av honom två år tidigare, egentligen med förra flickvännen (ingenting man berättade för nya som inte längre var ny). Han tittade på hennes tånaglar som var målade i rosa så himla typiskt hennerosa. Hon var rosa och rosor mer te än kaffe och om kaffe: kaffe med mjölk. Så irriterande sjävlklart av hennes fjun att ställa sig i givakt för honom. Tidigare hade de älskat för med henne älskade man. Han hade strukit henne över håret och viskat i hennes öra jag älskar dig, hon: jag älskar dig med i tillbakaöra. Hon var mjuk och han hade kommit in i henne mjukt, som te med mjölk, tagit henne mjukt, medan hon låg där mer än tog honom tillbaka, men sen hade han hade kommit som kaffe och hon hade pipit akta täcket! !!

Egentligen ville han bara vända på henne där och då och knulla henne det hårdaste han kunde i hennes djävla fitta. Knulla henne kaffe.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fascineras alltid av ditt sätt att bygga texterna på! Så närvarande och levande text med spänning och mystik som oxå ger eftertanke och ger inspiration till skrivandets konstform.

Jenny sa...

Tack, miss e! Ibland är jag orolig att vissa svängar inte ska gå fram eller att folk inte kommer att se och/eller förstå allt jag skriver och de där småsakerna jag lägger till, men jag måste ha tilltro till att de som läser faktiskt ser det... och om de inte gör det: so what?

soulkatt sa...

Sensuella Ord.

Anonym sa...

Shit. Didn't see it coming!

Anonym sa...

Dina texter kan ju läsas på fler sätt. Någon kanske ser alla detaljer och svängar du lagt till och så blir texten på ett sätt. Någon annan kanske inte ser några alls och så blir det en annan text. Jag tänker att publicera en text är att släppa kontrollen över den.

Jag undrar samma sak ibland. Om någon ler över samma detalj som jag log över när jag skrev. Oftast kommenteras något helt annat. Mer spännande så.

Så precis. So what!

Jenny sa...

Underlandet: inte jag heller faktiskt. Tänkte att det skulle sluta på ett annat sätt, men det tyckte inte mina fingrar.

Erik: Just precis.

Anonym sa...

Men det är det underbara med ditt sätt att skriva på! Du tar ut svängarna, där är hitan å ditan och hej o hå och särskilt det där som händer mellan raderna får mig bara att vilja läsa vidare Och läsa MER! Faktiskt jag kan inte riktigt sätta ord på hur jag menar men jag skulle mer än gärna läsa din bok om du skrev någon :D

Anonym sa...

Jag menar att detta är genialt.