09 mars 2008

Den där om babysängen

Han tar mig i handen och jag kärlekspirrar fortfarande i magen. Säger att jag ska följa med på fotboll, men jag skakar på huvudet: hårlockar som flyger och säger måste plugga, vill inte stå där isfötter och tråkblick. Han pussar mig på kinden och trallgår för att stå isfötter. Han går och det blir så där tomt som det bara blir när man umgåtts med någon länge, som sen åker. Det är liksom tyst fast att man spelar Nick Cave på högsta plusplus, så tyst att man måste systematiskt äta upp alla russin som köpts.

Uppsats i oändlig röra. Jag började dra i ändar som satt fast och pilla på delar som inte var trasiga, nu ligger allt i en .docfil och jag vet inte vad som är början eller slutet. Planerar istället pojkvänsfödelsedag och tittar på lägenhet. För det har börjat pyra i tanken och även om vi båda säger nej och inte än, så smyger vi runt på vår först lägenhetsvisning tillsammans och låtsas att vi har långtflygna planer om köksrenovering och babysängsplacering. Det är som en hemlighet, som bara vi vet om, fast att vi är som alla de andra paren på den där visningen. Jag piper när jag ser kakelugnar och på Åsögatan hittar jag mitt hem och viskar i hans öra att vi kanske ska slå till ändå? Han ögonglittrar mot mig och säger baby, här, bredvid vår säng, ska babysängen stå!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Myyyys!
Är det alldeles sant? Ska ni köpa lägenhet?
Och vilket drömhem!

egoistiska egon sa...

men åh vad häääärligt att flytta ihop. även om det inte blir nu. vi pratade om det ett halvår innan vi fick lägenhet + väntade ett halvår innan vi väl flyttade in. lagom. då blev man sambo i tanken att man trodde det var så redan innan vi flyttade.

Anonym sa...

<3 till tanken.

? till att antal rum är "2+kök" :)

Anonym sa...

men darling!
man måste ha en balkong.
trots avgashalten på söder...

Anonym sa...

vafan. som om vi inte hade tillräckligt med lantisar i den här stan.

It´s all about me sa...

Mys!
M och jag smyger också på lägenhetsvisningar nästan varje söndag, men vi vågar inte prata om det.

Jenny sa...

Tanken finns här, men som Egon skriver så kommer det ta ett tag, jag måste bli färdigpluggad och få jobb först.

Anonym: Bor redan två gator från Åsögatan, så du har liksom redan mig här. Och det är ju faktiskt lantisar som befolkar staden.

Anonym sa...

det var ju det jag sa.

It´s all about me sa...

Gud vad skönt att vi har mpnga lantisar i stan, så att vi slipper fler som ANONYM.

Anonym sa...

Jenny, du vet att du är bra va? Och förtjänar det bästa.