17 september 2008

Den där om ett livsavgörande ögonblick

Into the wild - filmen - lever sitt eget lilla liv här. Har hört så nedrans mycket om den de senaste månaderna. Hade den hemma och jag och Stolte mannen skulle se den, sen blev det aldrig så och han såg den själv. Glömde bort den ett tag, tills jag var i Göteborg för snart två veckor sedan, då diskuterades den vilt och mindre vilt. Antingen verkade man hata den, eller älska den.

Ikväll har Finaste och jag bestämt oss för att samla ihop alla vi känner som inte sett den (det visade sig att vi var tre) och äntligen se skiten. Samtidigt som jag skriver det här säger en annan kompis över telefonen att hon tyckte att den var tråkig.

Imorgon vet jag. Jag känner att det här kommer att dela mitt liv i två delar: före och efter Into the wild...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, vad är det för människor som inte tycker om den?! Så sjukt bra film!

Kate sa...

Jag har inte heller sett den..
Hade faktiskt inte ens hört talas om den..illa, jag vet..får väl ta och titta på den också!

Kvartsliv sa...

Å, definitivt en av årets bästa filmer. Jag tror du kommer gilla den.

Anonym sa...

skulle verkligen uppskatta om du ville länka å sprida adressen till min insamling till Barncancerfonden vidare! Och kanske skänka en tjuga?

http://www.barncancerfonden.se/1455

Anonym sa...

Aldrig ens hört talas om den filmen =S Glöm inte att skriva och berätta om den var bra eller inte! =)

egoistiska egon sa...

det känns som att de som inte gillar den har gjort en helt annan tolkning av filmen och dess budskap än vi som gillar den. iaf de jag pratat med. säg vad du tycker sen!

Jenny sa...

Jaha. Vi hann aldrig se filmen, vi åt glass och hoppade i sängen istället. På fredag ska vi försöka igen!

stambyte sa...

Har faktiskt inte heller sett den, men den är på den där "borde se"-listan. Den listan är ganska lång.

Anonym sa...

Colombia, darling. (Som svar på något som inte alls har med ditt inlägg här att göra).

Jenny sa...

Colombia! Misstänkte att det var någonstans där.

Anonym sa...

Filmen är ju kanonbra men boken är ännu bättre! Jag måste ha läst den fyra gånger under dom senaste tio åren och älskar den lika mycket för varje gång. :-)

It´s all about me sa...

I loved the movie.