17 oktober 2009

Den där om att efteråt så berättade han att det där var hans svåraste ögonblick

Ex-M som jag har lagt in i X-files msn-pratar med mig och jag minns vår sista resa.

Jag som låg inne i vårt rum läste bok, han som la sig bredvid, försökte få mig att prata med honom, höra vad han sa, vad han sa utan att behöva säga det. Han smekte mig över kinden som inte längre tillhörde honom. Han smekte mig över magen och hans händer som liksom hört hemma där, körde välkända vägar genom bröst, över höfter och revben, men som om någon byggt om vägen du kört hundratusen gånger.

Tårar som brände sönder ögonvrår och händer som inte längre flätade. Han som tryckte sig mot mig och jag som tryckte mig mot väggen.

I det där rummet. Han ville ha mig. Jag ville inte ha honom, aldrig mer igen. Hans trevande händer över min kropp. Och när han inte längre kände igen vägarna över min kropp började han vandra över sin egen. Göra sig själv kåt. Jag kände hans stånd utan att se eller känna det. Hans fingrar pekfingervals över sin kuk. Andas tyngre.

Jag reste mig upp och gick.

Inga kommentarer: