13 oktober 2009

Den där om att planera barn

Står i badkaren vatten över huvudet och han rinner ur mig långsamt ner längs låren. Tänker nästa år ungefär vid den här tiden kanske ungefär med frågetecken och hundra rädda utropstecken efter. Om ungefär ett år då har vi bestämt oss för att vi ska bestämma. Då måste vi vara redo för något som man aldrig kommer att bli redo för. På smekmånaden som blir längre än en månad. Det där klassiska, inte de första veckorna, de första veckorna vill jag dricka billig amerikansk blasköl. Men sen, sista veckan? Då ska vi.

Sen när det lilla fröet blir si så där sex år då ska vi titta in i oförstörda ögon säga lilla älskling, du blev till på vår smekmånad som blev längre än en månad.

8 kommentarer:

Ämmma sa...

*kärlek*

inte skyldig sa...

hoho va spännande.

Anonym sa...

Ååååh jaa

Kvartsliv sa...

Suck! Vad fint!

minahistorier sa...

Vilka fina planer. Fint att våga planera så stort!

Sofia sa...

Du skriver så himla fint att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.

anydaynow sa...

det låter som en fin plan tycker jag.

Jenny sa...

Vill ha alla era hjärtan och stoppa i en påse för kalla dagar!