25 oktober 2009

Den där om att min mamma tydligen alltid vet bäst

I typ augusti kom jag på att det kanske skulle vara trevligt med lite blommor på balkongen. Så jag sådde violer. Min mamma bara violer? Det tar ju två år innan de blommar och dessutom så är det assent att så blommor i augusti. Det där ignorerade jag och tog in mina djävla violer när det blev kallt. Hon ska nog få se! tänkte jag.

Så här ser mina violer ut nu:


Dessutom hittade jag skitmånga spritflaskor i vårt skåp och blev pepp som tusan, eftersom vi snart ska ha fest. Kollade närmare på dem. Alla var tomma, för tydligen så är det där skåpet vår nya källsorteringsförvaring.

Mer som hänt i helgen? Blivit inlåst på ICA i nyöppnade centrumet i Liljeholmen, när de stängde grindarna vid ingången för att det var för mycket folk i affären samt kassasystemen la av, så man kunde gå ut heller. En ICA-kille i fruktdisken stod nästan och grät över morötterna för att han inte hann fylla på dem innan de tog slut. Jo, sen blev det strömavbrott med. Inte bara i en lite stad, folk...

Inga kommentarer: