30 oktober 2009

Den där om lättmjölk

Jag ska på punkspelning i helgen (ikväll, en nära vän ska vara förband till stort band). Bredvid punkmänniskor känner jag mig som… lättmjölk. Jag har till och med flätor i håret idag och kommer känna mig extremt obekväm, som jag alltid gör i sammanhang som jag inte kan och är van vid.

Sammanhang som jag inte kan och är van vid:
-möte med katolska präster
-verkar van och spontan i Skärholmen (obs att jag faktiskt har bott där)
-premiärvisning på flott fotogalleri
-skogsmulleträff
-middag på herrgård i spanskt sällskap, där alla pratar spanska assnabbt
-punkkonsert.

Ge mig en presentation framför ett tiotal chefer, en dejt med snygg kille, fest med okända människor, jag klarar det, men ovan: åhnej! Jag blir som när folket i Idol ska sjunga rock och de väljer en låt med Bon Jovi. Mesig. Jag har gjort mig lite redo i alla fall, jag sitter och biter på mina naglar. Mina rosa naglar.

4 kommentarer:

Sara sa...

Tänk vad man lär sig om människor - under den tid jag har läst din blogg har jag alltid tyckt att du har verkat tuffast i världen och har önskat att jag vore lika modig som du. Du verkar alltid ha huvudet på skaft och mod och kraft att ge dig in i vad helst världen presenterar för dig. Att läsa att du inte känner dig hemma i situationer är såväl underligt som lite skönt - skönt att veta att även människor som man beundrar för dess styrka och mod är obekväma ibland.

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Jag tror att de flesta av mina kompisar skulle hålla med dig. Och antagligen syns det inte. Men i min mage darrar ett litet asplöv. Fake it until you make it...

It could be worse... sa...

Haha, jag är rädd och obekväm i möte med:

1. Frireligiösa
2. Nykterister
3. Lajvare

De två första för att jag inleder alldeles för många historier med "jag va så full när..." och inte har svar på frågor kring vad jag tror på och varför jag gillar att va lite full, den sista för att jag på riktigt blir rädd av tanken på vuxna människor som leker med svärd i skogen...