29 november 2009

Den där om att äta lite middag med några döda kändisar

Blir det strömavbrott på jobbe och man inte kan jobba på tre timmar så kan man roa sig med att leka Go kväll och berätta vilka fem personer man skulle bjuda in på middag om man fick välja helt fritt. Min lista blev efter två timmar tänkande (och nu leker vi att alla kan föra sig vid bordet, pratar samma språk och inte börjar bråka med varandra eller mig):

Tina Modotti
(som för övrigt är den mest fascinerande kvinna jag någonsin läst om), Judas, Marcus Antonius (skulle eventuellt kunna byta honom mot Kleopatra), Albert Speer, Bobby Kennedy och Selma Lagerlöf.

Vem skulle ni ha valt?

2 kommentarer:

Underlandet sa...

Det där var ju sex personer...

Jag står i valet och kvalet mellan att ta chansen och bjuda folk som jag skulle kunna snacka tillrätta och ändra historien (hej, övertro på min egen förmåga) typ Hitler, eller folk jag verkligen skulle vilja träffa.

Jag måste nog fundera vidare ett tag.

Jenny sa...

Fast alltså... det är ju nutid, så man kan inte ändra på någe.

Och sex personer är okej. För jag brukar fuska på det vise.