12 april 2010

Den där om bokbyte - jag hatar att det inte blir mellanrum mellan frågorna, varför blir det inte mellanrum mellan frågorna när jag gör det? Va?

Är med på ett bokbyte som En bok om dagen fixar. Kul. Jettekul!
* Vad gör du helst på fritiden?
Just nu är det mest bröllop. Bröllopbröllopbröllop. Gifter mig den 28 augusti och det är så djävla mycket att fixa: saker man visste om att man behövde fixa och grejer som man inte hade någon aning om (till exempel att man skulle få ett dödligt behov av att plötsligt göra pomp oms). När det inte är bröllopbröllopbröllop blir jag lycklig av att hänga på gymmet, hänga med vänner, hänga med mina små planter som ska planteras ut på lantstället i sommar, hänga med min blivande man, hänga med min symaskin som heter Viking.
* Samlar du på något?
Samlar på strandsand och har sand från ett trettiotal länder jag varit i. Det har gått bra på alla ställen utom Egypten, som ville ha sin sand för sig själv. Samlar även på ikoner och har ett gäng från lite olika länder.

* Favoritfärg?
Är röd.
* Teve-serier som du uppskattar?
Jag har faktiskt inte ägt en tv på flera år. Kollar lite på nätet, men det är mest film. Tröttnar ganska snabbt på tv-serier, har dock följt The Tudors och Californacation. Skäms för att jag gillar The Hills.
* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Gillar sådana där smarta kärleksfilmer. Torrbollsfilmer. Gone with the wind. The English patient.
* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Har aldrig druckit kaffe, är beroende av te, svart te, provar nya hela tiden och är ganska ombytlig.
* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Well, eftersom jag försöker komma i bröllopsform så godis ingår inte i min diet just nu.
* Stjärntecken?
Född precis i gränsen mellan fisk och vattuman, känner mig som lejon.
* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket som ska föra tankarna till våren?
Ingenting som jag kan komma på.
* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett vårskönt paket?
Bara grejen att få paket är ju underbart, kan inte komma på någon jag vill ha extra mycket, eller inte alls.
* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Ingenting alls.
* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Jag älskar romaner, har precis blivit nykär i bra deckare (Åsa Larsson), hatar böcker som är tunga och långa (Haruki Murakami
). Jag läser egentligen det mesta, dock inte fackböcker så mycket.
* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Har jag inte, försöker variera mig.
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Ganska mycket och gärna på engelska.
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Format? Lyssnar gärna ljudbok, gärna på engelska för att de oftast är mer välgenomarbetade än svenska.
* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Nej.
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Ja, på bok.nu.
* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Oftast är jag ute efter att slappna av, bildning är bonus!
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Haruki Murakami. Vill gilla, men jag tycker bara att det är tråkigt.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Kerstin Thorvall. Känns lite makabert, men jag har tänkt läsa henne i år. Inte blivit av.
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Nej, inte som jag kan komma på just nu.

4 kommentarer:

Bokbytaren sa...

Hm. Det hade ju varit bra att få den där listan till bok.nu ...

;)

Jenny sa...

Förstår det! Vill inte lägga ut den här, för den innehåller mitt efternamn, men det här kanske kan bara till lite hjälp? http://jagjenny.blogspot.com/search/label/b%C3%B6cker

Anonym sa...

...för att du lägger in formaterad text.

Petnoga sa...

Skriv in < br > fast utan mellanrummen för att göra en radbrytning.