11 mars 2013

Den där om namn när det är dags när vi är redo

Mitt i den här röran som kallas min vardag så skojar vi om tjejnamn till bebis nummer två. Mitt mellan kräksjuka och Fimpen som kräks över mig i sängen och jag som kräks i toaletten så menar jag att jag fortfarande står fast vid Betty, sätter parantes runt Doris och Kerstin. Och när vi får veta att ytterliga fem personer kommer att bli uppsagda från vårt kontor så smsar han att han står fast vid att ungen ska heta Charlie. För vi var faktiskt före Schulmans.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Ja det där måste vara så sjukt störigt. När någon känd som syns och hörs snor ens namn. Svårt att förhindra bara. Och det kan ju ske även efter att man namngivit sitt eget barn. Lite som en tatuering någon var först med och som sen blev tokmainstream, som kinesiskt tecken på skulderbladet typ.

Jenny sa...

Jag vet! Himla Schulmans!

Anonym sa...

Och Gustav Fridolin och Camilla Läckberg mfl. Man är tyvärr sällan ensam om sina nyskapande idéer ;) /

Emma (som f ö todde hon hittat ett unikt namn till sin son född 2012 men det trodde visst alla andra också)

Anonym1 sa...

Jag hade bestämt flicknamn för 10 år sedan pga familjenamn flera generationer osv, och så ser jag i fjol att VON SYDOW av alla människor jag aldrig hade gissat har "tagit" MITT namn (bokstavligen också) blev faktiskt lite upprörd på riktigt (!) ...

Colombialiv sa...

Men Majken då? Det var väl Majken?