20 mars 2013

Den där om pausmusik

När vaknade du imorse?
Var vaken från och till från ungefär halv tre-ish med en barnarm runt halsen. Inte på det mysiga gosa gosa-viset, utan mer på jag vill strypa dig i sömnen-viset. Gick upp kvart i fem.
 
Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Inga tankar kan forma sig i en skalle som vaknar vid fem.

Har du ringt någon i dag, vem och vad sa ni?
Sitter i telefon halva dagarna. Sista samtalet handlade om att översätta betyg från franska till svenska och hur det görs. Innan det godkände jag en affärsidé. Det var skoj. Jag freestylade som fan och låtsades att jag kunde det jag pratade om.

Har du ont någonstans?
Om det finns en sovnerv har jag haft ont i den sedan jag var gravid i ungefär sjätte månaden.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
En avokado är det första som kommer till mig.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Jag misstänker att det var min man som drog mitt kort senast. Han köpte i så fall broccoli.

Vilken var den första hemsidan du gick in på internet?
Idag? Vår interna jobbsida.
 
Vad ska du göra ikväll?
Kväll finns inte för mig, jag jobbar bara med eftermiddagar. I eftermiddag ska jag hämta Fimpen på förskolan, svära över att missa tunnelbanan (gör alltid det) och behöva vänta tio minuter med en trött unge. Sen kommer jag nog hem, gör god mat till min son som han inte vill äta. Gör äcklig mat som han tycker om, som alltid innehåller någon form av pasta.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Min kollega spelar musik för mig idag. Det är hans blandlista. Lungt OCH snabbt.

Vad tycker du om din blogg?
Just nu känns det som om den blöder lite. Jag ger inte den kärlek eller omtanke.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Var det då hela familjen var kräksjuk? Nä, det var då jag bjöd min man på födelsedagsmiddag och Fimpen på jättemycket juice. Och hade panik för att jag inte kommit på någon present att köpa till honom.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Nä. Det skulle ha varit igår. Igår tyckte folk att jag hade klätt mig snyggt. Klär mig alltid i multicolor.

När fotade något senast, och vad?
Min son, igår. Efter vabuari kommer vabumarsi.

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Nä. Skulle vilja göra av med pengar. Skulle vilja orka boka en resa till Argentina.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Ingenting, det är tomrum i cirka två meter.

Vad har du på dig idag?
Vinröda strumpbyxor, blommig klänning, vigselringar. Tar av mig skorna på jobbet pga skönt.

Inga kommentarer: