13 december 2005

Den där om heja Visby!

Jepp. Då har man hyrt ut sin lägenhet då med!

Det blev inte några iranier med god doft på fötterna. Det blev en (blivande) polis från Visby. Hur häftigt är inte det på en skala?

Jag har förövigt slagit förra årets julklappsinhandling. Min bror får alla de där julklapparna jag skulle köpt till M om han (levat höll jag på att skriva) varit min. Min bror kommer bli bortskämd detta året. Jag har köpt sex julklappar till honom. Men det kan han få. För han är näst bäst.

Och jag handlade bara tre julklappar till mig själv. Det är nog rekord. Och då var de på halva priset, så egentligen var det bara en och en halv julklapp.

Men all denna shoppingglädje gör inget, för jag har redan handlat all mat jag ska äta tills jag åker hem. Jag har handlat tågbiljetten. Och skit, jag glömde att jag ska ut på lördag! Vad tusan ska jag ha på mig då? Att bara ha mina tre julklappar funkar nog inte, för det var tre par örhänge. Kanske kan hänga dem över brösten?

Eller så får jag handla mer julklappar till mig själv. Låtsas att det är julaftonskläder. Kanske till och med få en peng av mamma till julaftonskläder?

1 kommentar:

Jenny sa...

Linus: Sånt är skitbra. Det är som på rea, då TJÄNAR man ju på att handla! ;)