21 december 2005

Den där om tentan

Måste skryta lite mer om tentan som jag klarade:

- det var fler som blev underkända än som blev godkända.

- på en essäfråga (= svårfråga) kan man läsa följande:


"Beskriv de tre vågor av kristdemokrati som Marie Demker redogör för i boken "Religion och politik"" (8 poäng)
Jennysvar: Första vågen kom på sent 1800-tal, andra vågen efter andra världskriget och tredje på 1990-talet.

För detta svar fick jag 2 poäng. Två jävla poäng!!! För en mening! Och det kanske inte säger er ett skit, men oftast skriver man runt tre sidor på en sådan här fråga. Men jag hade inte läst Demkertexten och hade därför inte den blekaste om vad jag skulle skriva. Jag visste inte om jag skulle svamla om Sverige, Europa eller världen. Så jag hittade på mina egna tre vågor. Och tydligen hade jag rätt.

Mina klasskompisar kollade på mitt svar och undrade hur fan jag kunde få två poäng för det svaret.

Det undrar fan jag med!

Inga kommentarer: