11 september 2006

Den där om att du säkert redan vet

Du vet när man kommer in i universitetsbaren, som är sunkig som faen, för att barnen på universitetet är rika som troll, betalar 700.000:-/termin för att gå på skolan, och därför gillar sunkställen, och du ser den där killen?

Du vet den där killen som är snyggast på stället och så förbannat söt att du tänker att du inte har någon djälva chans i hela världen, för att det står en massa andra tjejer och tittar på honom och tappar hakan och han står med sina vänner och verkar inte lägga märke till världen eller hur snygg han är?

Du vet när man har druckit lagom många öl och tänker "skit samma!", går fram till den där killen och drar världens sämsta replik? Något om att man kan trolla och förvandla honom till en groda genom en kyss. När man stirrar honom in i ögonen och när man, någonstans bakom all öl, kan känna att oj, han är visst intresserad tillbaka?

Du vet när han böjer sig ner och fram och det pirrar i magen och han kysser dig?

Du vet när han skjutsar dig hem i sin bil och har på sig världens fulaste glasögon, som gör honom söt som faen, och du hoppas att bilturen aldrig ska ta slut och du tackar alla gudar som finns för att Mexico City är en av världens största städer, så att det tar for evigt att komma hem? Och när ni kommer hem stiger han ur bilen, öppnar din dörr, får ditt telefonnummer, kysser dig godgottnatt och du bubblar in i huset och fnissar halva natten?

Du vet när han aldrig ringer och du tänker att han ända var för vacker för dig, säkert en playboy, men hör från andra kompisar att han är jättetrevlig och inte alls så och du undrar vad faen han inte ringer för och din killkompis från USA säger att det är för att han inte vill. Såklart?

Du vet när du har gett upp hoppet och är på väg in på samma bar igen, två veckor senare, och dina kompisar springer fram och väser "han är här!" och du måste röka tva cigaretter innan du kan gå in på stället och när du kommer in så tittar han upp från sitt samtal, ler och höjer ölflaskan som en hälsning?

Du vet när du går fram till honom och frågar, på kass spanska, hur han har det med hornen och han inte fattar vad du menar och du fortsätter "de borde ha växt, eftersom du inte ringt mig!" och du vänder dig om och lämnar honom medan hans kompisar låter "ooohhhhh!" och skrattar.

Du vet när han lite senare kommer fram och ber om forlåtelse och pussar dig på pannan och du kan inte låta bli att suga in och bli insugen och han kysser dig och du tanker att "skit samma om han inte ringer, det här är himmelen!" och han ber dig om att få träffa dig nästa vecka och du tänker att han kanske menar det, kanske inte, och ni bestämmer att ni ska träffas på tisdag och när måndagen kommer och du är i gymmet och får ett sms på italienska, för såklart pratar han fyra språk flytande, och du kan inte sluta le?

Du vet?

Bra. Jag med.

10 kommentarer:

k sa...

Jag veeeet! :D Holy sweet mother vad härligt!

Anonym sa...

ÅH JAG VET. happy joy joy! du skriver sjukt bra, ville bara säga det!

Jenny sa...

Ebba: Tack, snalla sota! Nu ska jag skriva fardigt ett paper, sen ga hem och plocka fram klader till min dejt. ¡Dios mio!

eff sa...

Jo jag vet precis. Men alla vet ju att det blir du och jag till slut i alla fall.

mitt fyrverkeri sa...

Du vet hur kul det är att läsa om alla eskapader du är med om?! =) GO!

Olivia af Leijonhufvud sa...

fy bubblans. skulle va trevligt med en sådan bilingual person men bor man i sveriges fjärde storstadsregion så gör man (aka inceststan) ;)

Jenny sa...

Eff: Saklart. Men tills dess maste jag leka av mig lite.

Dock ar han mexikan. Mexikaner bor hemma hos sina foraldrar tills de gifter sig. Mexare har aven tider de maste vara hemma (22.00). Forrutom resan tillbaka till hogstadiet sa var det bra. Underbart. Och han kysser mig som en gud.

Anonym sa...

Du vet väl att du typ är vackrast i världen va?

Anonym sa...

Du skrev om en man som frågat dig om du någonsin har älskat(?) Och ja, sa du. Älskat jävligt hårt. Och han sa att han gissade på att du aldrig gjorde det, eller det andra alternativet, att du älskade sönder dig själv, och andra. Jag vill ju läsa det igen. Men det försvann?

Jenny sa...

a: http://jagjenny.blogspot.com/2006/10/den-dr-om-att-lska.html