12 augusti 2007

Den där om att det regnade på lördagen

Jag ser Finaste komma gående längs med tåget och jag har gömt mig bakom en pelare, för att få stå ifred och i ro och bara titta på henne, men klarar inte att stå där längre för fötterna Men! Sprrriiiiing och krama! Så jag måste springa och fnissfniss och krama. Det var såklart underbart. De var såklart underbara. Jag blev såklart ännu mer kär i Badu, där jag stod längst fram. Och jag var klant, som vanligt. Glömde min biljett hemma, rökte ungefär sju cigaretter på raken, fick rökhosta, blinkade med ögonen och fick komma in ändå. Sprang på en av basisterna i Albert Hammond Jr och han var så djävla snygg att jag blev alldeles darrig på rösten. På efterfest till åtta, eller så, i en gammal symaskinslokal och ringde till den finaste mannen och fick pirr i hela kroppen. Sov ungefär entvå timmar, missade nästan mitt tåg hem, men hann tyvärr med det och fick sitta och trängas med barnfamiljer i familjevagnen. Inte det perfekta sättet att fira en bakfylla. Nu har jag inte sovit utan suttit i mitt fönster och pratat med den finaste mannen, den där mannen, den enda mannen, om otrohet, lösgodis och lamm.

Bilder, vänner. Bilder!













17 kommentarer:

trasselfia sa...

den där om att jag stod utanför och flörtade med vakten men kom ändå inte in...

åh shout out louds!!

Jenny sa...

Jag vettefan hur jag lyckades. Fick ont i magen, ännu mer ont i magen, sen kom jag in.

Anonym sa...

Finns det hopp för de gula skorna?

Jag tänker att vakten, efter att ha låtit sig bli flörtad av jenny, inte ville känna sig otrogen genom att låta sig bli flörtad av någon annan. Det är enda anledning jag kan se till att du inte kom in trasselfia, så nästa år, kom innan jenny! Eller försök med en otrogen vakt.

Daniel Storey sa...

Nä fan, tror inte skorna var gula. Nådde du ändå fram till kallufsen på Erykah? Snacka om hår man bara ville borra in fingrarna i.

Jenny sa...

Erik: Hopp finns alltid, får lämna dem i tvättmaskinen och hoppas på det bästa. De kostade annars 30 kr på Myrorna, så de är ingen stor förlust.

Jag kom nog in mest för att jag hade med mig bokningsbekräftelse och id. Kunde ju ha sålt min andra biljett, men det visste inte de om.

Storey: Vi hade en vild diskussion om håret var äkta eller ej. Vi delades upp i två läger, kan man säga.

Daniel Storey sa...

Jag stod ca femton meter från scenen och därifrån var det svårt att avgöra, men jag hoppas att det var äkta! Vi hade samma disskussion om tatueringarna.

egoistiska egon sa...

ser ut som en fin helg.
:)

sara sa...

åh. det var ju helt sjukt kul. sliten idag. men åh, vilken helg!

Unknown sa...

Jag satt en bit framför den där flickan i den söta toppen. Kanske satt jag framför den där Jenny, vars blogg jag så ofta läser!:)

Jenny sa...

Storey: Läste någonstans att det var påmålat, inte tatueringar.

Egon: Mycket fin, mycket regnig, mycket en bal på slottet!

Sara: Fick ont i kinderna, så mycket som jag log.

Marika: Det gjorde du säkert, eftersom topptjejen är Finaste och Finaste inte lämnade min sida så ofta. Kul!

trasselfia sa...

åh erik, du måste ha rätt!
nästa år!

Tina sa...

så finfint. man missade en massa, svettades, frös och blev blöt men var glad ändå. levde av finaste regina

Swede Hurt sa...

ses snart??

Anna sa...

alla var verkligen där. så lustigt när man surfar runt på bloggar. jag har också flera fina bilder, främst på badu =)

Anonym sa...

Ååååh kan inte med ord beskriva hur avis jag är att du fick se Regina. Buuuhuuu.

LITTLE LUCY sa...

Hihi, jag blir så glad när jag kryper in här, du är så smittsam, och livet är så härligt! Jag vill också prata om lamm och lösgodis!

Jenny sa...

Signe: Ja, vädret var faen bara kul på lördagseftermiddagen! Det får de fixa till nästa år.

ISAA: Jo. Jobbar helgen, men snart, snart!

Panso: Ja, det är helt sjukt, alla var verkligen där, samtidigt som jag inte träffade någon jag kände.

Kaia: Som ett höstlöv och en vårsol var hon. Väldigt fin och leende.

My melancholic baby: Åh, vad glad jag blir att du blir glad, för jag ÄR glad! Bra att det lyser genom.