06 augusti 2007

Den där om FJORTON FÖREVIGT!

Alltså. Alltså!

Egentligen är jag apfull och klockan är 21:58, en måndagskväll, för det var så fint väder och jag var i parken med vänner och käkade glass (och dracktydligen för mycke) men hållå, jag är halvledig mañana - då får man vara full, fast inte om man är gravve - samtal hos gyn i fredags:

gyn: ser att du rökerganska mycke
jen: jo
gyn: det ska man inte göra om man vill bli gravve
jen: fast jag vill inte
gyn: man vet aldri...
jen: jo!
gyn: sen dricker du för mycket
jen: nja... allt är relativt
gyn: det ska man inte om man vill bli gravve
jen: fast jag vill inte
gyn: fast man vet aldrig...
jen: jo!

Hallå! Världen ( världen = gyn plus mmmmammma) emot mig. Vill att jag ska bli skittjock.

Och i söndag (tror att det var igår) så övade jag på att vara ensam. Lämnade mobilen hemma, cyklade till park, helt själv, lyssnade musik och läste bok ochkäkade enmanssushi. Skittråkigt. Fast ändå. Världens mest sociala person måste lära sig. Tydluigen.

Och idag på jobb (fick mitt jobb för att jag var så djävla internationell - bott i Tyskland och kan spanska och pratar brittiska(!)) hade jag hand om en ryss ("kan" såklart ryska med) och han "one adult" och jag tyckte att han sa "one idiot" så jag asgarvade i typ två minuter in his face. Inte jättepoppis. Sen kom en kändis och jag fnissade när jag informerade henne om saker. Men alltså. Jag tar mitt jobb på allvar. Säkert. Säkert! Kan grunden i tyska, spanska, engelska, svenska, italienska (eller okej, kör spanska och förstår deras ita), norska, finska. Jag är så djävla bra. På att låtsas och nicka. Man bara ler och säger si! yes! pizza! pasta! kitos! Fast helst inte på en gång.


I helgen (kan fylla på med anekdoter här i evighet) så var vi ute och jag tog med vännerna till världens sunkställe nummer två (nummer ett är Kvarnen). De (vännerna) ville önska musik. Jag sa lycka till. De spelade liksom Sommer of '69, technoverren. DJ:n: "tjejer... jag tror inte att det här är ert place". Som om vi inte visste. Det var liksom efter tre och vi var despo. Plus att de hade billig öl, som jag fick ännu billigare eftersom... jag vet inte.

Fatta stavfel i den här texten, till exempel här oven. Orkar inte byta. Ska fan gå och handla typ glass. Så att mitt bmi blir ashögt. Det ska man inte ha om man bvill bli gravve.

9 kommentarer:

Anonym sa...

BMI ska ligga på under 20. Annars är man för fet.

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
egoistiska egon sa...

haha. vad rolig du är. orkar du lunchen idag? :)

sara sa...

haha, du kommer ju ta bort det här eller redigera det när du är nykter.

Jenny sa...

Nattfjäril: Vet inte om jag ska kattklösa dig på kinden eller klappa den.

Egon: Alltid redo! Dock med en viss huvudvärk.

Sara: Du anar inte hur det kliar i fingrarna!

Jenny sa...

Och jag gick aldrig och handlade glass, jag åt en halv morot och somnade med klänningen på.

Chris sa...

allstå eh, hur gammal är du (jag vet ju) och vad tror den här världen eg? ska vi inte föda barn när vi är 31, statistiskt korrekt? frågor frågor. man vill ju inte.

behåll inlägget baby-o, det är fint.

Jenny sa...

Chris: Ja, och jag var faktiskt där för att skaffa p-medel. Kändes hur absurt som helst.

Chris sa...

jag tror de vill säga åt en för att inte pådyvla eventuell abort.. som att svära sig fri från skuld. inbillad som frånvarande.