10 april 2009

Den där om att listan kommer att bli längre och längre

Åh, mitt hjärta far åt så många olika håll. Jag och Stolte mannen har sparat pengar ett tag nu (med ett tag menar jag typ två månader) för att kunna resa någonstans en månad när vi fyller trettio. På nyår blir vi bjudna av mamma till Kapstaden, annars hade det varit ett hett alternativ. Just nu gör jag inget annat än att googla Argentina, Uruguay, Vietnam, Australien, USA:s östkust, Iran. Det finns för många alternativ.

Argentina har jag velat åka till åh, så länge, men nu börjar Uruguay växa på mig som ett alternativ till det. Vietnam har vi pratat om ett tag, men jag tycker att det är liiiite tråkigt. Australien vill jag åka till och hälsa på vänner och jag tror att jag gillar det. USA:s östkust är för kallt i februari, men Maine - Virginia? Ja, tack! Iran: landet jag allra helst vill åka till, är mest nyfiken över, men vågar man?

Det är som ett enda stort smörgåsbord och jag vill åka till alla länderna, men vad väljer man först?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var i Iran förra året och det var fantastiskt. Min rekommendation är att åka dit så fort som möjligt, eftersom jag tror att det snart antingen kommer att bli en stor turistort, eller sönderbombat av USA. Om du är intresserad, så finns det en del blogginlägg därifrån för ungefär ett år sedan (april 2008) på min blogg.

Jenny sa...

Åh, tack för tipset, ska läsa så fort jag får tid och jag håller verkligen med dig: jag tror att Iran som resemål kommer att ändras inom de närmaste 10 åren och jag hoppas på det bästa samt en vettig dialog med USA, från bådas håll. Känns lite som äggskal de är ute och går på och att USA har en hel del att bevisa, men hoppas, hoppas!

Anonym sa...

läs ruthiecamden.blogspot.com om du inte brukar göra det. hon har nyss hängt ett bra tag i iran och skrivit mycket om det!

Jenny sa...

Ano: Tips! Tack! Dock är det antagligen för kallt för att åka till Iran i februari. Verkar vara det för de flesta länder jag vill åka till.

Underlandet sa...

Fast inte Argentina och Uruguay, där är det ju högsommar i februari.
De länderna kan du för övrigt göra på samma resa, det tar ju bara en timme med båt från Buenos Aires till Colonia.
Bestämmer du dig för den resa så hör av dig, har bott där i massa år (eller i alla fall två), så du kan få lite tips. Fast jag röstar ju såklart på Underlandet.

It´s all about me sa...

Vilken lyx att ha så mkt att välja mellan!

Tänkte skriva som Underlandet att Argentina och Uruguay kan slås ihop i en resa, från Buenos Aires är det ju en svinkort resa över sundet till Uruguay. Fast det beror ju på om du vill till BS AS eller inte, landet är ju som bekant väldigt stort...
Alla dina alternativ lockar dock massor, men extra skönt med Argentina/Uruguay i februari, underbar soooommar!!

Haren sa...

Ah jag maste nog lagga min rost pa Argentina mitt favvoland, eller ja delad forsta plats med Indien. Fast Iran ar min dromresa med. Och Vietnam ar inte alls trakigt mer ovantat.

Daremot Australien. Not so much. NZ dock, himla toppenland, lagg till pa listan.

Jenny sa...

Ja, alltså Uruguay har under helgen klättrat upp till överst på listan. Vi har pratat om Argentina ganska länge, men det verkar som alla man pratar med säger att Uruguay ska vara bättre. En kombo hade varit toppen. Synd att vi bara har en månad på oss...

Erik sa...

Jag har också funderat på Iran, eller Teheran då, en tid. Grymt nyfiken.

Underlandet sa...

Meh! Ni hinner lätt en Argentina-Uruguay-kombo pa en manad. Uruguay är ju pyttelitet.

Fast Argentina = Buenos Aires, alltsa, ni hinner nog inte resa runt halva landet.

Jag röstar pa kombo!

egoistiska egon sa...

Jag är mest avis. Vill till NYC en vecka i september och det verkar som att under ska till för att ha råd. Fan.