07 mars 2010

Den där om att ha en del att läsa

2o1o var året då mitt köpstopp på böcker lyftes. Och det lyftes ganska rejält kan man säga. Det var bokrea, sen var det bokklubb och på det gick en pocketbokaffär i Liljeholmen i konkurs, så i fredags pratade jag med den stackars mannen som ägde den, sen stoppade jag på mig äckligt många böcker för halva priset.

Jag älskar att tjäna egna pengar, för då kan jag göra det här. Nu är dock mitt köpstopp på böcker påsatt igen, om det inte gäller second handböcker.

2o1o har följande böcker införskaffats:

Ali - Sommaren i Mamarosa
S.Thompson - Fear and loathing in Las Vegas
Plath - The bell jar
Palahniuk - The fight club
Sittenfeld - American wife
Larsson - Till dess att din vrede upphör
Kluun - Änklingen
Mattson - Glädjestranden
Boardy - Allt som återstår
Auster - New Yorkyriologin
Jensen - Vi, de drunknade
Safran Foer - Allt är upplyst
Larsson - Det blod som spillts
Larsson - Solstorm
Hellquist - Karlstad zoologiska
Ngozi Adichie - The thing around your neck
Ngozi Adichie - Purple hibiscus
Zusak - Boktjuven
Sjölin - Världens sista roman
Ernestam - Caipirinha med Döden
Márquez - Hundra år av ensamhet
Márquez - Kärlek i kolerans tid
Jones - Den utstötte
Fogelström . Mina drömmars stad
Ramqvist - Flickvännen
Husvedt - Sorgesång
Heberlein - Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
Schulman - Skynda att älska
Benioff - Tjuvarnas stad
Gavalda - Lyckan är en ensam fågel
Sundström - Maken
Gruen - Water for elephants
Barbery - Igelkottens elegans
Sapphiere - Precious
Doyle - Kvinnan som gick in i dörrar
Rubin Dragger - Askungens syster
Thorvall - När man skjuter arbetare
McLarty - Jag minns att jag sprang
Banks - The darling

Punkt

5 kommentarer:

It´s all about me sa...

Åh, det var inte några! Jag har ett gäng av dem - mitt problem när jag skaffar nya är dock var jag ska förvara dem - min bokhylla är knökfull och jag bor i en etta...Måste sålla, igen!

Jenny sa...

Well, är på väg till en etta, men jag behåller väldigt sällan böcker. Läser och sen ger jag bort dem.

Erika sa...

Men åååh, jag som precis flyttat dit och så går det i konkurs??

Jenny sa...

Det var bara en liten sketen. Finns andra. Det är ju Stocklholm!

Erika sa...

Jooo....men jag bor ju så nära Liljeholmen... *lat*