11 juli 2007

Den där om problem light

Mamma vill inte höra om Stolte mannen. Hon säger att om jag inte tänker gifta mig med honom, eller om det inte är allvarligt, skaffa-barn-allvarligt, så vill hon helst inte höra. Hon säger att han inte kommer vara lika bra som M. Att hon inte vill engagera sig så mycket i någonav mina pojkvänner igen. Att han låter lite underlig. Som om underlig skulle vara fel. Mamma älskade M. Hon hade nog redan planerat hur våra barn skulle se ut. Och om hur mycket hon skulle skämma bort dem.

Mexikanaren mailar och avslutar med att han älskar mig. Oj. Mellan hej lilla kanin och jag älskar dig berättar han att han snart är klar med sin master i design och att han antagligen kommer till Sverige i höst. Oj. Han frågar även om hur stor min säng är. Oj.

Det kanske är dags att berätta för honom? Är det dags? När är det dags? Hur vet man?

4 kommentarer:

soulkatt sa...

När man inte känner , oj så kul att han ska komma, kanske det är dags då?

nuss

Jenny sa...

Det är nog dags. Helvete också. Jag trodde att det skulle rinna ut i sanden, som det brukar...

Anonym sa...

Det är nog dags ja.

Jenny sa...

Ja. Jag som trodde att jag blivit duktig på att ta och ge konflikter. Helvete. Hur ska det här gå?