25 juli 2007

Den där om att ha tråkigt

Jag är världssämst på att vara sjuk. Det är så djävla tråkigt. I morgon kommer jag gå till jobb, fast att jag är yr och febrig. Fick överlevnadskit av Stolte innan han åkte till jobb: film, film, film och vindruvor. Det är det här jag pratar om. Det är det här jag vill ha. Lite omtänksamhet och en man som vill knulla fast att jag snorar.

Har sorterat mina klänningar efter färg, mailat viktiga mail och läst gamla inlägg i min blogg. "Och det är fan pinsamt när hon tar upp kondomer, akutp-piller, Resorb och Ipren. Här har vi en som lever livet. En liten slampa minsann." För ett år sedan, mas o minus, trodde jag tydligen (igen) att jag var på tjocken. Fasen, vad jag är sämst på att skydda mig. Det är inte mitt fel, alla djävla mottagningar har ju stängt, det är som om de vill att jag ska bli gravid, de djävlarna. När knullar folk som mest? På sommaren. Amen, då stänger vi mottagningen då, eller vad säger du, Ulla? Djävla grisar, ta in vikarier, som normalt folk!

En helt annan grej: när slutar man räkna halvår? När slutar man vara fyra och ett halvt?

14 kommentarer:

ajja sa...

Köp på dig ett gäng gör-det-själv-kitt istället. De e numera jähähäävligt säkra!

Krya på dig!

Jenny sa...

Du menar dildos, vibratorer och liknande? De finns. De viskar dock inte fina ord i örat samtidigt som man kommer.

Anonym sa...

Jag tror att man slutar vara halvår ungefär samtidigt som man börjar skolan, eller?

la linda sa...

jag lider med dig darling. tycker det är way too much att man kräver att vi ska behöva ta eget ansvar och skydda oss ;)
känner med dig.

Anonym sa...

fattar inte heller grejen med att ALLA ungdomsmottagningar och liknande i hela sthlm har stängt på sommaren. jag menar, det är ju nu om någonsin som alla blir för fulla och har alldeles för mycket oskyddat sex. har ända sen slutet av arvikafestivalen ringt runt på UM's, vårdcentraler, fucking mödravårdscentaler i hopp om att få göra ett klamydiatest. men icke.

det enda som har öppet är rsfukliniken på medis. var på öppen mottagning där idag, satt i väntrummet i fyra timmar, från att dom öppnade tills att dom stängde - och fick inte ens prata med någon efter att jag anmält att jag var där.

så sinnessjukt jätteförbannad och trött. antar att jag får vänta med random könssjukdoms-test till hösten, antar jag, men då jag är nästintill säker på att jag har klamydia så är det ju bara hemskt att behöva gå och ha det längre än nödvändigt.

så. nu har jag skrivit av lite av irritationen iallafall.

Daniel Storey sa...

Ett ex till mig hade bacillskräck och flydde fältet så fort jag började snora. Jag ville också bli omhändertagen, ompysslad och för all del, knullad. Men icke! So keep him.

Och jag slutade räkna halvår när jag inte längre ville bli äldre. Tror att jag var tjugiochetthalvt sist jag ville. Nu tänker jag vara 25 osv fram till sista sekunden, inga extra jävla halvår här inte, det går fort nog som det är.

Jenny sa...

Det kanske är individuellt, det där med halvår? Jag har för mig att jag var halvår tills jag var typ tio, och då har man ju börjat skolan för ett tag sedan. Om en månad är jag sjugisjuochetthalvt, kanske ska börja införa det igen? Fast nu är det lika ofta "vilket år är du född?" som "hur gammal är du?" för folk börjar bli så gamla att de inte minns hur gamla de är, dock när de är födda.

Jag har spenderat veckan med att ringa runt till olika kliniker, offentliga som privata. Det är öppen mottagning två timmar hit och tre timmar dit. Alltid på min arbetstid, som inte går att flexa. Och som du skriver, Åsa, det är faen nu vi knullar som mest! Gick förra fredagen till öppen mot. och var där tjugo minuter innan de öppnade, kom ändå inte in på de två timmarna jag hade på mig innan jag skulle till jobb.

San sa...

jag är fullständigt förälskad i alla dina texter. keep up. :-)

Daniel Storey sa...

Jag var lite ironiskt med tjugiochetthalvt, svårt att få fram i text. Jag skulle tippa att jag också var runt tio. Det är väl kanske då ett halvår inte längre är en procentuellt stor del nog att räknas. Du har förresten rätt med att det numera oftast är födelseåret som nämns, jag måste också tänka efter nuförtiden.

Gjorde för övrigt precis det och kom på att jag blir tjugofemochetthalvt om bara någon dag. Bör firas.

.m. sa...

Dina pojkar borde kanske ta lite ansvar också?
Antar att de inte inte försöker få dig gravid.

sara sa...

hörde faktiskt häromdagen av min bror att flickorna nuförtiden inte skyddar sig ALLS, nu ska jag väl inte framstå som någon rfsukonstapel, men han menar att han träffat på tjejer som aldrig tidigare använt kondom då de haft sex. hjälp liksom. jag skrämde min bror halvt till vanvett om hur han kan bli skyldig att betala underhåll i 18 år om tjejen blir gravid. vet inte om det fungerade...

ajja sa...

nej nej gumman! Fast det lät ju som en bra ide iof.. *s* Ja menade kolla själv kitt om du är gravid så slipper du springa hos mottagningen hela tiden. Mycket anvbara då man bara behöver kolla för att vara säker

Anonym sa...

Med tanke på alla jävulusiska könssjukdomar som finns så är det inte speciellt pinsamt eller jobbigt att skydda sig, tycker jag! Jävligt puckat att inte göra det egentligen, visst det är skönare utan kondom men definitivt inte värt det! Ta hand om dig!

Jenny sa...

Nejmen... nu känns det som om något gick fel på vägen!

.m.: Självklart gör de det. Oftast litar jag mer på mitt ansvar än på deras, men kondom är krav för att få knulla med mig. Nu har det dock gått så långt med nuvarande att annat p-medel måste införskaffas.

Sara: Har också märkt den trenden. Varje gång jag ropat "stop!" och rusat upp för att hämta kondom har killen blivit lite... imponerad? Som om det skulle vara ovanligt.

Ajja: Aaaahhhhh! Såklart! Fast jo, det gör jag, till gyn tänkte jag gå och få p-medel.

Moraltanten: Håller med. Ser inte fara i könssjukdomar just nu (peppar, peppar), utan är mer rädd för att bli gravid. Gyn har ju för fan aldrig öppet, så jag kan inte skaffa. Probs.

Och

SM: Tack, snälla!

Storey: Fira! Alla borde fira mer!