12 november 2007

Den där om en bildserie i två delar, del ett

Det kommer en tid i ens liv, i alla fall i mitt, när man växer om sina föräldrar rent mognadsmässigt. En dag när man börjar titta sig omkring och märker att man faktiskt kan göra godare köttbullar än sin mamma och faktiskt börjar tvivla på att pappa aldrig ljugit, som man alltid trott när han sagt det. När man tittar sig runt i huset man växt upp och vill läxa upp sina föräldrar, eller i alla fall ha det annorlunda.

Här, vänner, kommer en fin liten bildserie om saker som stör mig som vuxen individ i mina föräldrars hus, som får mig att vilja uppfostra dem.

Ofärdiga saker, som aldrig blir gjorda till hundra procent. Det här är mina föräldrar ganska så duktiga på. Vi pratar oftast renovering, men det kan även vara att köpa ett gymkort och bara gå en månad, eller bara baka bullar av halva degen, för sen orkar man inte. På bild ovan är hela rummet tapetserat (ungefär år 2005) och bård är uppsatt. Men det saknas en meter. Listen är faktiskt uppsatt nu, men fattades i ungefär ett år.

Varför? Varför?

3 kommentarer:

la linda sa...

det där med att känna att man "växer" om sina föräldrar kan vara en smärre kris. personligen har jag för längesedan insett att det är något man bara måste acceptera och inte kommer att kunna ändra på. men visst är det irriterande. (har inte tittat in till dig på jättelänge, hunnit byta bloggadress och allt, vilket misstag. skönt att jag hittade din länk nu då. i lajk din blogg so much!!) kram

Jenny sa...

Men varför? Varför växer man om sina föräldrar? Vad är det som gör att man känner sig bättre, mognare? Är man bättre, mognare? För fortfarande kan jag plötsligt bli fem igen, när det krisar eller jag är fattig. Glida in i den där rollen jag ibland har när jag är hemma i föräldrahuset.

Jenny sa...

Och ja, välkommen tillbaka!