12 oktober 2008

Den där om allt viktigt som hände igår

Alltså... för några dagar sedan kom jag på något jättebra att skriva om här på bloggen, men tänkte att jag skulle komma ihåg det dagen efter och skrev därför inte upp det. Det gjorde jag så klart inte och det irriterar mig skitmycket. Igår skrev jag därför upp allt viktigt som hände så att jag skulle kunna skriva om det. Det här är vad jag skulle komma ihåg:

  • 5
  • Så där smek och lungt. Så där: där!
  • Varje gång hon säger något blåser håret vid hennes öra.
  • Och i ryktensesob gröna byxor drar åt höger!
  • Och i bankernas skyltfönster lyser det: du har inte råd!
  • Jag har fortfarande den djävla väskan innanför jackan.
  • Och då sa han det där om tomtar!
  • Om man trycker på min klocka så
  • Jag bestämmer mig för att knyta fast en liten bit i en bil.
Jisses, ett sånt material jag har att arbeta med, tack för det fyllejenny!

2 kommentarer:

Kate sa...

Hihi!
Sånt gör jag också, fattar inget sen när jag försöker tänka tillbaka på vad det var som var så viktigt att skriva ner..

egoistiska egon sa...

haha. när vi var på mallis sparade jag en liknande grej, och det var "jag fattar inte". jävligt tydligt.