09 oktober 2008

Den där om päronluften

Det är inte förrän man flyttar ihop med sin pojkvän som man märker hur mycket man behöver fisa egentligen. Utan honom kunde man ju småprutta lite titt som tätt, men nu GÅR DET INTE! Jag vill faktiskt inte fisa när han är med och när jag väl gör det så fnissar vi som småbarn.

Sedan jag har börjat jobba har min mage blivit lite upprörd. Jag har skyllt det på att jag går upp så tidigt om dagarna, men det börjar bli lite väl mycket nu. Plus att det inte är toppenkul att det mullrar i magen och jag behöver lägga av en fjärt hela tiden. Gick in på Apotekets hemsida och fick svaret till min nya fismage:

Egenvård
  • Undvik sånt som ger gaser, t ex kål, ärter och större mängder av frukt och grönsaker.
  • Tugga maten ordentligt så sväljer du mindre luft.
  • Undvik att tugga tuggummi, då sväljer du mycket luft.
  • Motionera regelbundet. Ju mer du rör på dig, desto bättre sköter sig magen.
  • Försök undvika orsakerna till stress och spänning om du har en känslig tarm.
Våra fruktkorgar på jobb! Har gått från typ en frukt varje kväll till typ tio päron om dagen. Jag som trodde att fem frukter om dagen gjorde magen glad!

Ps: kolla in liksom, allt jag skriver om nu för tiden är bajs och fis. Jag har kommit upp mig här i livet!

2 kommentarer:

Kate sa...

Hahaha!
Så är det..man går och fiser konstant utan att märka det annars,det luktar inte och märks inte.
Men så fort man blir tillsammmans med ngn så ska det lukta och låta.
Murphys lag?

stambyte sa...

Hahaha, jag känner faktiskt igen mig.