01 oktober 2008

Den där om arbetsbajs

Hur faen orkar folk gå upp klockan sex om dagarna och sen jobba heltid? Jag vill redan nu börja på 80%, där de första tjugi tas från morgonen, så att jag kan tassa in vid tiosnåret och äta fikabröd som någon har med sig för att de ska sluta. Tycker att man hade kunnat få börja så, sen trappa upp, så att man inte dööööör de första veckorna av utmattning. Jag orkar inte ens ha sex. Stoppa in den du, om du vill, jag ska bara... zzzzzzz...

Plus att jag inte hinner med min morgonbajs på morgonen, den har liksom en viss startsträcka. Jag kan inte bara gå upp och bajsa, det måste komma naturligt, ungefär en timme efter att jag gått upp. En timme efter att jag gått upp sitter jag på en buss på väg till jobb. När jag kommer fram till jobb börjar min mage att låta.

Samma sak efter lunchen. Jag måste bajsa efter varje måltid. Två bajs på jobb är väl inte okej? Fast idag så bajsade jag på en bajs som någon hade glömt att spola ner, så jag är nog inte ensam om att jobbajsa. På toaletterna längst bort. Om någon går till toaletterna längst bort vet man vad de har för ärende.

På mitt förra jobb kunde jag vara öppen med mitt bajsande. Jag kunde komma in en fredag och hojta att jag var tvungen att bakisbajsa. Det känns inte som det är läge för det här. Hur gör folk? Håller de sig hela dagen? Hur funkar arbetsbajs? Kära Bullen...

12 kommentarer:

egoistiska egon sa...

haha. det är inte lätt att börja jobba. det tar ett bra tag att komma in i rutinerna. men så helt plötsligt tycker man att sova till sju är sovmorgon.

Tillsammans-bloggen sa...

Heltidsjobb suger och kommer alltid att suga. Jobbajs är bara att göra, no more, no less.

Anonym sa...

testa att gå på toa under nåder, vara så bajsnödig att den liksom är på mer än vad som är nådigt, precis dragit av dig alla de där grejerna som hänger kring midjan när jag jobbar, sätta sig ned, precis börja låta den lämna när det skriks BRÅK BRÅK, ALLT TILL ENTRÈN!

inte kul.

to do a turle, heter det tydligen.

soulkatt sa...

Kan baja TRE gånger på mitt jobb ibland. Det ni.
(dörren kan låsas upp utifrån...)

Miss Baglady sa...

Moahahahahahhaha Vad bra skrivet.

Anonym sa...

Jag kallar det PTS.

Paid To Shit.

Anonym sa...

det är mycket enkelt: man säger inget alls. jag jobbar med enkom män. jag pratar inte om mycket alls på jobbet och idag fick jag bita ihjäl mig inifrån för att inte begå poitiskt självmord under lunchen då nån idiot började holla om att kollektivtrafiken var för billig. han tyckte inte att de som åker bil ska behöva subventionera de som åker kommunalt med sina skattepengar. gah! jag som åker sl får minsann vara med och dela på deras jävla miljönota, ville jag såklart gasta, men se där fick jag snällt hålla huve´ kallt och ta en kopp kaffe till istället.

att jobba är ett mysterium.

Anonym sa...

Jag bajsar minst 1 gång om dagen på jobbet men sen har jag en mongomage och jag pratar om mitt bajs hela tiden. Jag skiter i vilken arbetsplats det är, alla dras ner i mitt bajsträsk.

Anonym sa...

Jag har frågat mig detsamma under mina (endast) 1,5 år i arbetslivet. Jag ville börja jobba deltid som du efter en månad. Och det har inte blivit bättre. Jag vill fortfarande vakna när jag själv vaknar och trilla in på jobbet på förmiddagen, jobba lite, käka lunch, jobba lite till och sen vara hemma vid 4. Hade varit underbart. Hur kan man jobba 8-17 i flera flera år? Jag förstår inte det. På helgerna sen är man ju helt död och sover jättelänge på morgonen och är uppe sent, sen är man helt slut igen på måndagen. Hur kan man ha en bra fritid egentligen??

Sen med bajs. Din kropp är naturlig, gör som den säger. Bajsa när du behöver bajsa. Alla människor bajsar.

Anonym sa...

Just det - även vackra fåglar skiter.

;)

Jenny sa...

Gu vad ni är fina som också bajsar på jobb och erkänner det!

Anonym sa...

Det där med bajseriet är as jobbigt när man e på jobbet tkr jag. Gillar det inte alls. Eg. är det löjligt att man känner så eftersom alla gör det. Men visst bajjar jag oxå på jobbet om jag verkligen behöver det. Vissa veckor varje dag och vissa veckor kanske bara nån enstaka gång för att jag till min gläde lyckats bli nödig på morgonen el kvällen. Det jobbigaste är ju om nån, under tiden man suttit på toan står utanför o väntar o ska in efter en. Tack o lov har det inte hänt mig ännu! Jag skiter så snabbt det bara går o går därifrån illa kvickt så ingen hinner "upptäcka" mig :P Haha patetiskt.. ja kanske en aning ;).

Du e för härlig när du skriver, Jenny! Jag håller med o bubbelbubbel... fattar inte hur folk orkar jobba 8-17 år efter år. Fan jag är 24 och har jobbat 1år med de tiderna och är likadan. På heögerna sover jag typ till 12 och är oftast uppe rätt sent. Sen e man helt seg på måndagen för att det e svårt o ställa om på söndag kvällen.