25 februari 2009

Den där om änglar i Groznyj och halva gula solar

Men helvete!

Jag har typ ett nyårslöfte det här året (har egentligen skitmånga, men har glömt bort alla) och det är att jag inte får köpa fler böcker innan jag läst de jag har i bokhyllan. Jag har skitmånga i bokhyllan och jag vet att jag kommer att gilla dem.

Men helvete, vad ska man göra om man går på Götgatan och ser att det är bokrea på Pocketshop? Jo, man ska bara gå och titta lite. Så jag gick och tittade lite. Sen la jag ner påsen med de nya böckerna i min väska med träningskläderna, så att jag inte skulle se dem. Skämsböckerna.

Och när jag kom hem la jag dem bakom mina andra böcker. Då räknas de inte.

6 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Men åååå man måste ju få köpa pocket. Det räknas ju knappt som bok;) mer som silkespapper med lite text på...

Anonym sa...

och en halv gul sol ar nastan varldens basta bok faktiskt!

Jenny sa...

Men Gud, vad skönt att ni finns. Nu kan jag nästan ta fram och fronta böckerna igen!

inte skyldig sa...

"Då räknas de inte". Haha. Gulligt.

egoistiska egon sa...

också sett att pocketshop har rea. känns skitjobbigt. får inte gå in. får inte gå in. får inte gå in.

Jenny sa...

Inte skyldig: det är mycket som inte räknas i mitt liv!

Egon: GÅ IN!