05 mars 2009

Den där om att lämna den framtid man trodde att man hade

Jomenungefärsåhär:

ett.) folks häromkring pratar konstigheter på gym. Det måste ligga ett hem för utvecklingshandikappade bredvid mitt. På både spinningen och coren var det konstigheter kombinerade med människor. Spinning: tjej som skrek rakt ut. Högt. Jag satt bredvid och var rädd för att folk skulle tro att det var jag. På coren låg en tjej och ålade framför spegeln och gjorde inte alls sit ups, som hon skulle.

två.) han, Store björn, står framför mig, har bytt frisyr till någonslags Stureplansvåg, skon skrapar i grusen, tittar upp på mig och ler. När ni flyttar ur lägenheten... tror du att jag kan flytta in då? jag tittar på honom. Skojar du:ar, men nej, han skojar inte. Han ska lämna sin fru nu.

tre.) ja visst ja, jag och Stolte mannen ska flytta igen. Till större och billigare. Lämna Södermalm. Och kompisarna gnuggar öronen och kan inte tro det: vi som alltidalltid skulle bo kvar här.

8 kommentarer:

egoistiska egon sa...

1. människor är galna rent generellt. det verkar inte bättre.

2. oj.

3. oj! var? späääännande!

Jenny sa...

Tre: Visst är det? Flyttar söder om Söder. Känns jättekonstigt och jättebra.

inte nu kanske sen sa...

söder om söder, det allra allra finaste!

RvT sa...

1: pinigt att åla när man ska göra situps. men hon kanske bara hade svårt att ta order?

2: äntligen ett beslut. men förjävla fult gjort.

3: kul, grattis!

Jenny sa...

3. Ja, söder om Söder kommer att bli fint. Har lite ångest nu, lovade mig själv att aldrig mer flytta tillbaka till röda linjen, men jag får väl cykla istället!

2. Och ja, jag hatar hela situationen och ber Stolte mannen lova varje gång vi pratar om det att han inte ska lämna mig.

Anonym sa...

Hej! Läser, gillar o njuter alltid av din blogg. Är uppvuxen i Sthlm, o röda linjen är inte söder om söder. Det är gröna linjen som räknas som det.

Anonym sa...

Spana in vad vi bjuder på!

Borås största, snyggaste och bästa blogg har något för alla :)

www.arntyochmirry.se

Jenny sa...

Stina: Well, jag kan ta gröna linjen med, om det är tvunget. Eller cykla.